Problem: Random Shutdowns och batteri problem.

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av nkewk, 17 dec 2012.

  1. nkewk

    nkewk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har börjat få random shutdowns och när jag sätter på mobilen igen så har den tappat en massa batteri %. Jag har ingen aning om varför eller något därför frågar jag er här om ni vet något? Jag är rootad med s-off och unlockad bootloader. ViperS ROM med stock kerneln som är med från början i vipers.

    Hoppas att någon kan hjälpa mig!

    /Pontus
     
  2. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag har haft liknande problem och anledningen visade sig vara något så löjligt som att batteriet glappar. Jag satte en pappersbit mittemot batteriets kontakter och sen slutade telefonen att stänga av sig.

    Särskilt om du inte har originalbatteri, så kan det vara värt att testa.
     
  3. nkewk

    nkewk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har orginal batteri och jag har testat att sätta en bit av ett gammalt kreditkort där uppe typ under kameran fast där i själva "batteri utrymmet". Fungerade dock inte!
     
  4. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    testa köp ett nytt batteri. anker 1900mah kostar ju knspt något. under hundringen på amazon.
     
  5. zipfer

    zipfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem och har prövat alla batteri knep som finns, bytt batteri 2 gr utan resultat. Dör även när den ligger helt still. Ibland fungerar den en hel vecka och ibland dör den 10 min efter att den blir startad i flera dagar.
     
  6. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Om batteribyte inte hjälper så kan det vara glapp mellan batteri och lur. Finns en del som satt in en kil av något slag (bit papper?) för att batteriet ska hålla sej på plats. Med tanke på ev höga temperaturer kanske papper ändå inte är så lyckat pga ev brandrisk. Det finns i alla fall inlägg om detta någonstans om du söker i forumet.
    Om inget hjälper alls så är det sannolikt hårdvarufel, då får du lämna in den.
     
  7. Sir Mix Alot

    Sir Mix Alot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC ONE M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC ONE M9
    Ett annat vanligt misstag är att utsätta telefonen för kyla. Batterier gillar inte alls minusgrader, vilket vi har haft en del här i Sverige den här vintern. Att ha telefonen ute i kylan kan döda batteriet på en kvart. Det kan man tycka vad man vill om, att säljer man telefoner i Sverige ska dom klara svenska förhållanden osv, men det är så det är iaf. Vissa tillverkare kanske klarar det bättre än andra.

    Det kan även behövas ett par omgångar med laddningar innan telefonen återgår till sitt normala.
    Sker det utan att man utsatt telefonen för kyla, så är det nånting annat fel som är trasigt.
     
  8. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    skippa viper roms till sensation. har aldrig upplevt nått segare och buggigare.

    byt rom o testa. gärna med faux kernel.
    testa sen o byt batteri. 2st anker får du för 140kr på amazon ink bordsladdare
     
  9. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Hehe, min yngste son övertog min sensation med viper. Minns inte vilken version, men det var i augusti så det är en gammal version. Den luren känns faktiskt riktigt rapp, den är strömsnål och superstabil så jag har inte fått lov att uppgradera rommen för honom. När jag nån gång knappar på den och på makens som kör stock så känns dom - rent subjektivt - likvärdiga i snabbhet. :)