Redmi Pro 2

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av Droid113, 28 jun 2017.

  1. Droid113

    Droid113 Guest

    Det verkar som att Redmi Pro 2 är på väg och att den kommer ha dubbla kameror bak.
    Hög mp på selfiekameran fram och att den kommer köra SD660. LCD eller OLED är fortfarande oklart, men priset verkar lockande plus att de förmodligen skalat bort några mm på yttermåttet. Hoppas på en global version snabbt som attan.
    https://www.gizmochina.com/2017/06/...pecs-sheet-reveal-sony-imx362-dual-cam-setup/
     
    bernard, flipp och ambassaden gillar detta.
  2. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Har inte prova Redmi Pro "1", men ser fram emot denna telefon. Jag är ganska förtjust i Xiaomi, men tycker skärmarna i Redmi Note inte varit tillfredställande och Mi6/Mix och Note 2 ligger för högt i pris.

    Hoppas alltså att denna telefon blir en bra avvägning mellan pris och prestanda
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ser verkligen fram emot Redmi Pro 2. Kan blir riktigt intressant. Känns som Xiaomi har blivit bättre senaste året, är imponerad av 5S Plus och Mi Max 2. Personligen hoppas jag att det blir en IPS-skärm då AMOLED-skämar på budget/midrange-lurar inte brukar vara särskilt bra.
     
  4. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Om Mi Pro 2 får 660 är det bra eftersom det ökar sannolikheten för en kommande Max 2-version med denna CPU. Det har ju funnits en del spekulationer om att 660 är "för bra" i så mening att den kan hota 8xx-serien vilket då skulle ligga bakom strategier med 625/626 å ena sidan samt 8xx å den andra.

    Det verkar som att Qualcomm fått in en fullträff med just 660 då den prestandamässigt verkar ligga nära 820/821 men med rejält förbättrad effektivitet.
     
    flipp gillar detta.
  5. Droid113

    Droid113 Guest

    Det känns som den bästa luren för pengarna, tror det kommer bli en riktig fullträff om nuvarande rykten stämmer.
     
  6. Droid113

    Droid113 Guest

    ambassaden gillar detta.
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  8. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Men det var en artikel med fria spekulationer... Den sammanfattade ett antal rykten.

    1080x1920 för en 6-tumsskärm är säkert helt tillräckligt... Men det känns på gränsen till budgetbygge. Jag hade önskat nån mellanklass-telefon
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Låter ändå rimligt att Xiaomi kommer lansera en telefon på 6". De har ju redan Mix och Max för 6.4 tum, Note-serien på 5.5 och Mi Note och Mi Plus-varianten som ligger på 5.7. Förra årets Redmi Pro var ganska redundant, nästan samma storlek och SOC som Redmi Note 4, kameran var marginellt bättre och det var tydligen en ganska medioker AMOLED-skärm. Förstår om Redmi Pro sålt dåligt så det känns helt motiverat att göra uppföljaren större så den får en unik selling-point.
     
  10. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Jag bara pratar för egen del. Har inget emot 6 tum om den inte är allt för stor i övrigt. Men just nu har jag 5,7 tum Lemax med upplösningen 1440 x 2560 px. 1080 x 1920 px är gränsfall för mig på en 6-tums telefon. Finns både bra och dåliga exempel. Generellt har Huawei bra skärmar med "låg" upplösning.
     
  11. Droid113

    Droid113 Guest

    För en phablet ja, jag tänkte att vi skulle få bra kamera, en skön processor och mindre bezels uppe och nere på en 5.5-" skärm och då blir den inte större än 148mm hög typ. Det var synd ;)
     
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Köp Zuk Edge. :)
     
  13. Droid113

    Droid113 Guest

    Typ sugen. fast det saknar ju 900mhz-bandet och jag är ganska säker på att det påverkar oss som har telenor.
     
  14. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Är du säker? Olika siter verkar lista lite olika info om detta.
     
  15. Droid113

    Droid113 Guest

    Kollade bara kimovil iofs, brukar stämma, men jag kanske ska efterforska lite. Jag är inte dunderimpad av kameran heller. Däremot är jag det av redmi note 4x, så jag hoppas redmi 5 kommer snart med en snarlik kamera.
     
  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kan nog vara värt att forska lite mer kring banden. Angående kameran så verkar Zuk Edge mycket riktigt inte ha den bästa kameran men det blir svårt att jämföra med t.ex. Note 4X om man inte hittar någon som testat båda eller postat foton från båda. ZUK Edge var ju dyr när den släpptes så många som recenserat den tror jag jämförde kameran mot andra lurar i liknande prisklass, d v s flaggskeppen. Så kameran kanske är dålig jämfört mot ett flaggskepp men bra jämfört med budget eller midrange. Bara en tanke...

    Hur som helst hoppas jag Redmi Pro 2 lanseras snart. Om det stämmer att den blir på 6" känns det som ett givet köp för min del. :)
     
  17. Droid113

    Droid113 Guest

    Kameran är ju samma som på zuk z2, så den är enligt min mening inte ens i närheten av oneplus 3, jag väntade mig att de skulle iallafall påminna om varandra :(
    Ja det är mycket liv just nu kring specifikationer på både redmi 5, redmi note 5, x1 och redmi pro 2 ..
     
  18. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  20. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia