Regler för nya ämnen

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av bernard, 26 okt 2015.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 708
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Här följer reglerna för vad som gäller kring nya telefontrådar i forumdelen "Övriga Android-telefoner".

    1. Tråden måste ha modellnamnet i trådtiteln. Exempelvis "Bluebird F5".

    2. I första inlägget måste telefonens specifikationer framgå: Här är ett exempel på hur det skall se ut.

    3. OBS! Skapa endast ett nytt ämne/ny tråd om det finns bra grund för det. Exempelvis att enheten fungerar med samtliga LTE-band som används i Sverige och har ett bra pris/fina specifikationer eller dylikt. I annat fall måste tråden "Kina-telefoner - produktnyheter" användas. OBS!
     
    Last edited: 5 nov 2015
    sydeu, Antion, kalleboston och 5 andra gillar detta.
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Utmärkta regler!
     
    Antion gillar detta.
  3. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag finner åtgärden som märklig och helt felaktig. Ta bort en tråd som har rubriken "Bluboo Xtouch" som uppger specifikationer med mera. Det finns ett intresse i forumet för Bluboo Xtouch. Det finns medlemmar som köpt telefonen. Jag kan inte veta vad de här medlemmarna tycker om att "Bluboo Xtouch" trådens försvinnande. Men en normal person tycker med all sannolikhet att det var en märklig åtgärd. Sedan placerar tråden om "Bluboo Xtouch" i bland en massa andra utsorterade trådar i en jävla röra helt medvetet och illasinnat utfört. Tro inget annat ni som läser. Det är jag som är måltavlan inte ämnet Bluboo Xtouch i tråden. Så är det tveklöst utan någon form tvivel i frågan. Några namn ibland de som sköter om forumet är bekanta och några medlemmar på hur de skriver och resonerar. Sedan mer eller mindre låta Ara sjanghaja min tråd om "Blackview BV5000". Blackview BV5000" tråden samma öde. Tycker jag att ni uppträder korrekt och professionellt. Svar Nej!

    Jag trodde att det här forumet som kallar sig "Swedroid - Nordens största Android-community" var en blandning eller ett genomsnitt av människor i Norden. Men vad berör de som sköter om forumet är de skrämmande många jag träffat på i Linuxvärlden. Mina erfarenheter och upplevelser av deras förmåga att bemöta en rikt nyanserad blandning av olika åsikter och människor är dålig. Naturligtvis finns det ibland de som sköter om forumet medlemmar med en annan bakgrund och historia. Men tyvärr är det nog så illa att det är den förstnämnda gruppen som håller i pekpinnen. Det är illavarslande vad berör en mångfacetterad information och ett rättvist behandlande av enskilda medlemmar.
     
  4. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Du gnäller på mig när jag inte tycker om mobilerna du tipsar om (ofta för att de saknar svenska som systemspråk och flera 4G-band). Du gnäller ännu mer på mig när jag gillar en mobil du tipsar om och faktiskt beställer den och lägger ned en massa tid på att hitta så mycket fakta om den som möjligt. Det är svårt att göra dig nöjd.
     
    Last edited: 20 nov 2015
  5. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER


    Jag skiter fullständigt i vad du tycker eller inte tycker Ara! Vem tror du att du är Ara? Jag skriver om ett ämne eller skapar en tråd för jag tycker det är intressant och roligt som om "Pepsi Phone P1s" https://swedroid.se/forum/threads/kina-telefoner-produktnyheter-allmaent.127017/page-5#post-1790538 informationen. Jag tar aldrig ställning i min text för om någon ska köpa eller inte köpa telefonen. Min information är enkel. Är läsaren mer intresserade får vederbörande söka mer information om telefonen vad berör fakta som berör detaljspecifikationer.
     
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Du verkar vara en sympatisk herre som man gärna vill diskutera med.. (inte).

    Till skillnad från dig så bryr jag mig faktiskt om vad folk i forumet tycker. Jag lägger dessutom gärna ned mycket tid för att hjälpa folk i forumet. Det är den person jag "tror" att jag är. Jag har svårt att förstå varför man skriver en massa i ett forum om man skiter i vad folk tycker.

    Nåväl, det faktum att du tar upp en viss telefon för diskussion visar ju att du har tagit en viss ställning i frågan. Eller hur? Fann du inte mobilen intressant så skulle du inte skriva om den.
     
    Last edited: 20 nov 2015
  7. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

  8. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER


    Skådespelet är på topp men det är väl allt.

    Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag väljer att skratta :-) :-) Ett antal individer har lyckats ganska bra med att isolera mig. Små patetiska spöken dyker upp från det förflutna så är det. Jag har alltid en positiv syn på alla människor tills de bevisat motsatsen. Att spela oskyldig är inte rätt nu Ara. Alla med något förstånd kvar har sett hur du agerar Ara. Men du är inte ensam fler finns bakgrunden. Du är endast en springpojke som utför ett smutsigt arbete. Men om jag inte är välkommen ska jag omedelbart lämna forumet.
     
  9. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Du är mer än välkommen för min del. Jag uppskattar att du tipsar om olika mobiler. Men du verkar väldigt paranoid och tro att folk är ute efter dig på något sätt. Coola ned dig och slappna av. Ingen är ute efter dig.

    Spela oskyldig? Oskyldig till vad?
     
    Frodrak gillar detta.
  10. SWEUP

    SWEUP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Tycker reglerna är helt ok men 3an är lite hård, finns det någon Kina mobil som samtliga LTE-band i Sverige? Förstår att det är lätt att forumet floodas av trådar men samtidigt tråkigt om spännande mobiler försvinner i en tråd.
     
  11. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Är ju dock ett exempel.

    Dock känns det som att det bör finnas ett visst intresse för modellen om en egen tråd ska vara befogad. Börja i "Kina-telefoner - produktnyheter" och är haussen så stor att den tar över tråden så kan man överväga en egen tråd.
     
    kalleboston gillar detta.
  12. SWEUP

    SWEUP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Oavsett obligatoriskt exempel eller kriterie så är den enl min mening väldigt hård då utbudet bör vara noll
     
  13. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Både DOOGEE och Blackview har stöd för alla svenska band.
     
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag kan komplettera med att det finns ett antal tillverkare som erbjuder mobiler som stödjer de flesta svenska banden också, dock inte band 8. Exempelvis KingZone.
     
    Last edited: 15 dec 2015
  15. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Ursäkta, men denna information om import kanske skulle vara bra för många här? Tycker att den skulle finnas väldigt lätt tillgänglig eftersom "övriga android telefoner" är nästan lite av en importtråd.

    Lågvärdeförsändelser

    När du handlar varor via till exempel internet från ett land utanför EU behöver du i vissa fall inte betala tull och moms.


    A.
    En försändelse, som skickas direkt från ett land utanför EU till en mottagare inom EU, och innehåller varor med ett sammanlagt värde av högst 1 500 kronor är befriad från tull, men inte från moms.


    Befrielsen från tull gäller inte för

    • alkoholhaltiga drycker
    • tobak eller tobaksvaror
    • parfymer och luktvatten.
    B.
    En försändelse, som skickas direkt från ett land utanför EU till en mottagare inom EU, som innehåller varor med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor (till exempel periodiska publikationer) är befriad från tull och moms.



    Befrielsen från moms gäller inte för

    • postorderförsändelse. Med postorderförsändelse avses en försändelse med varor som du har beställt på distans via t.ex. post, telefon eller internet.
    Befrielsen från tull och moms gäller inte för

    • alkoholhaltiga drycker
    • tobak eller tobaksvaror
    • parfymer och luktvatten
     
    Ploki, bernard, indika och 1 annan gillar detta.