Reklam på instagram

Diskussion i 'Applikationer' startad av kanelsmak, 4 okt 2015.

  1. kanelsmak

    kanelsmak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2014
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag vet inte hur ni känner för det här med reklam på instagram. Själv gillar jag det inte. På twitter började det smått och idag är det sponsrade tweets som äter upp mitt flöde. Poängen med instagram för mig är att jag följer dom jag vill. Enkelt. Är inte intresserad av att se sponsrade bilder. Någon som vet hur jag blockerar reklamen fullständigt?
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Haft samma tanke, och jag har inte hittat nåt sätt att komma runt reklamen. Vad jag läst mig till så skulle det behövas en app från nån fristående utvecklare, men då Insta inte är direkt generösa med API:n som tex twitter är så finns det inget sätt att komma runt det.

    Min användning har blivit så gott som obefintlig sen reklamen började..Blir frekvensen på reklamen ännu högre så är det avreg/avinstallation helt som gäller för mig.
     
    kanelsmak gillar detta.
  3. kanelsmak

    kanelsmak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2014
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Instämmer. Jag ogillar utvecklingen på flera håll. Först Twitter sen YouTube och nu instagram. Reklamen är verkligen överallt. Och i bred skala! Det vore bra ifall reklamen var mer specifik fast nu får jag både från mat, träning, kläder och allt vad det är. Spam skulle jag kalla det. Jag ska följa utvecklingen kring detta och se ifall en lösning är nära.
     
    iterva gillar detta.
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Japp, helt orelevant (vilken är inte det eg?) reklam är det ju. Jag har inget emot reklam på YT, inte för dom jag följer då majoriteten är s.k (independent) tech reviewers och jag vet ju att den reklamen hjälper dom. Däremot är det helt hopplöst när man surfar via mobilen in på sidor, reklamen dödar ju upplevelsen helt och segar ner browsingen nå fruktansvärt. Desktop Chrome + AdBlock FTW!
    Blir intressant att se vad som händer med detta initiativ..Scheisse, blev en aning off topic, sorry!
     
    kanelsmak gillar detta.
  5. kanelsmak

    kanelsmak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2014
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Ja det finns ju bra liksom dålig reklam. Reklam som är riktad för en speciell målgrupp elle kund brukar vara mer uppskattad. Talar om egen erfarenhet. På swedroid.se eller Sweclockers brukar reklamen fylla sitt syfte. Men i instagram, som för mig är privat, fyller den faktiskt ingenting. Det är bara irriterande. Schyst länk du postade. Förstår det som en insamling mot bättre eller smartare reklam. Eller är jag ute och cyklar nu? :)
     
  6. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Helt rätt. :) AdBlock hänvisar till den när man installerar deras extension.
     
    kanelsmak gillar detta.
  7. kanelsmak

    kanelsmak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2014
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Ah, toppen då är jag med :). Jag vet att det finns adblock för rootade enheter, som lyckades bra med att blocka innehåll från YouTube. Det slutade dock att funka för mig helt plötsligt. Sen orkade jag inte pilla mer. Men nu har reklamen faktiskt blivit bättre på Youtube. Flera gånger har jag fått goda tips på program eller filmer. Det är sådant jag kan behöva på instagram för att slippa bli tokig och avregistrera mig.
     
  8. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Om ni har Xposed installerat så kan ni hålla utkik i repon för eventuell modul för att få bort reklamen.

    Det kanske även går att nedgradera en version för att slippa undan. Jag sitter på version 7.5.2 (av andra anledningar) och har ingen reklam iaf.