Repor i skärm, skador på metallen

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av BennoMandude, 12 jan 2016.

  1. BennoMandude

    BennoMandude Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2016
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Asus Zenfone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Asus Zenfone 6
    Hej, jag har ägt min Nexus 6P sedan julafton och redan från ingenstans så har jag två djupa repor i skärmen när jag har mobilen i en ficka med inget i utom mobilen, också så har jag råkat tappa den två gånger men båda höjderna var inte så farliga, ena var på gymmet där de va ca 15 cm höjd och så av nån anledning så sprack de av en del av den tunna metallen runtom skärmen och den stora metall baksidan/ sidorna... Liksom ska inte detta va aluminium? Har den svarta versionen vilket jag vet heter graphite men de e bäl bara ett namn liksom? Förväntade mig mer av Huawei, tror ni detta går på garanti eller annars måste jag reparera allt:mad:
     
  2. knussin

    knussin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Jag körde min helt utan nått skydd i 2 veckor och jobbar som byggare. Var helt övertygad att den skulle ha repor och så. Men när skydden kom granskade jag telfonen grundligt. Inte en enda liten repa och då hör de till att jag hade telefonen i en trång drsgkedsficka på magen. Ha även tappat den utan skydd flera flera gånger inte synligt av nånting. Men har väldigt svårt att tro att du får den lagad gratis. Lär ju helt säkert få till svar att du vart våldsam med telefonen och att bevisa en motsats är ju inte de lättaste
     
  3. kulantimba

    kulantimba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Jag tror du måste använda din hemförsäkring kan inte tänka mig att
    dina skador på mobilen skulle täckas av garantin. Du behöver dessutom ha något tillägg i hemförsäkring typ drulle.
     
  4. idgforum

    idgforum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Gamla Nokia Lumia-mobiler tror jag har tåliga glas. Både min sambos 920 och min fd Lumia 1520 har aldrig fått en repa på två år. Okej, vi är gamla och försiktiga men kom ihåg min Samsung S3 som fick repor av att bara ligga i fickan.
     
  5. Droid119

    Droid119 Guest

    Jo. Det är aluminium. Men 6P har en sårbarhet i mitten (enligt vissa).
    Hur som helst så kommer inte det gå på garantin.