Rörelsefoto eller inte?

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av SimonHende, 14 mar 2016.

  1. SimonHende

    SimonHende Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2015
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    20
    Så som ni kanske vet eller inte vet har Samsung lagt till ett läge till den nya S7 som kallas för rörelsefoto! Vilket innebär att när du tar ett kort fångar kameran de senaste sekunderna innan bilden som man kan titta "tillbaka" på i efterhand.

    Jag tycker detta är en rolig funktion, dock uppkommer problemet då bilder som tagits med detta blir mer än dubbla storleken, och jag är inte säker på att man kan använda dem någon annanstans än just på S7an.

    Har ni funderat på detta? Hur tänker ni? Givetvis kan man stänga av/på funktionen om man är och reser och vill ha lite mer fina minnen eller annat. Dock så äter den ju minne som sagt :)
     

    Bifogade filer:

  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Google Foto införde stöd för Live Photos för iPhone-appen nyligen. Kommer väl införas för Android snart antar jag.
     
    bernard gillar detta.
  3. SimonHende

    SimonHende Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2015
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    20
    Intressant! Dock är ju android googles operativ, konstigt att iphone får det först :P Frågar är dock om de får kompabilitet med Samsungs "live-photo", eller att google bara gör en egen variant...
     
  4. elmeholt

    elmeholt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Väcker den här tråden till liv. Någon som vet status på när man får sina rörelsebilder uppladdade i Google foto?
    Har en Samsung s8+