[ROM]CyanogenMod 10.1 | Jelly Bean 4.2.2

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av lindahl, 26 feb 2013.

  1. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Så enormt grym och väl fungerande med bra batteritid för att vara en gammal Desire. Jag fick ta tag i denna lur när min One X avled så jag fick ge denna rom ett försök.

    Kör interactive governor samt överklockad till 1113 mhz :)

    Som 3 kund kommer du förmodligen behöva denna lösning för mms:
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=27484163&postcount=308

    Originaltråden
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2070704

    V5.1 med gapps
    http://d-h.st/xs0
     
    Last edited: 26 feb 2013
  2. HenkanY

    HenkanY Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Håller med!

    Har kört den några dagar och den är riktigt bra förutom kameran men det spelar inte mig någon roll iallafall. Nu används inte Desiren längre, den blev över för ett tag sedan men man måste ju testa bara för att man kan :P

    Batteriet gick ner från 100% till 90% på 24 timmar när den låg helt orörd, min Galaxy S3 går ner lika mycket på 6 timmar. All teknik verkar inte gå framåt ;)
     
  3. BjF

    BjF Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Precis som Henkans här ovan är min Desire numera avlagd men jag drog också in denna på skoj.
    Riktigt fin ROM, nästan så man blev sugen att gå tillbaka från S3:an :)
     
  4. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Köpte två desire att ha som reserv nu när frugans iphone och min s3 skall in på service. De blev riktigt fina med den här romen än så länge. Hade lite problem med sdkortets olika partitioner då jag aldrig behövt bry mig eftersom jag haft iphone ända tills jag bytte till en note.

    Kan någon berätta om jag gjort rätt:
    512mb swap
    1024 ext4
    resten fat32. (2gb typ)
     
  5. swedem

    swedem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER


    Jag har samma upplägg som du, Desire som backup lur.
    Formaterade en 1 gb sd kort med:
    512mb ext3 och resten fat32.
    mha gParted i Linux, än så länge verkar det flyta på.
     
  6. Naargrimh

    Naargrimh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Underbart att köra CM 10.1. Dock har jag ett problem
    Jag har svårt att ens installera något program för det finns inte tillräckligt med utrymme på telefonen. Har testat ändra genom SDK så den ska spara programmen på SD-kortet, även testat med appen Move2SD men inget verkar fungera.

    Har ni några förslag på hur jag ska göra för att lösa detta?
     
  7. stayfrosty

    stayfrosty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    du har en ext3/4 partition?
     
  8. ActualRoyo

    ActualRoyo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem som personen du citerade...

    postade problemet som jag tror båda lider av här:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=100234

    Dock har det varit väldigt låg aktivitet sedan dess. Loggade in här nu för jag måste hitta en annan ROM för jag kan inte installera nått.

    Har du några tips eller nått jag missat, kom jättegärna med förslag för jag är helt tom. :-/
     
  9. ActualRoyo

    ActualRoyo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade detta problemet ett tag men nu ÄNTLIGEN har jag löst det...

    Jag gjorde dock som det stod överallt i alla guider osv. Jag formaterade bara om SD kortet igen så funkade det.

    Jag har ett 4GB kort, jag gjorde en FAT32 på 1.2GB Primary, döpte den till DATA och valde 1kb clustersize. Den andra partitionen döpte jag till APPS, gjorde primary och EXT4, samma clustersize, denna också på runt 1.5gb. Resterande gjorde jag till an Linux Swap file (nån sa nått sånt någonstans) dlöpte den inte till nått...

    Sen när jag bootade upp telefonen hoppade jag in i terminalen och skrev
    su
    a2sd

    tryckte y/n/y väntade på reboot och sen funkade det...!

    Drygt när jag gjort exakt så flera gånger men det funkade efter typ 3-4gånger. Jaja, hoppas du löser det!
     
  10. Adamantis

    Adamantis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Var tvungen att skicka in min HTC One X på service och började då experimentera lite med min gamla Desire och körde in denna rom.

    Har varit riktigt nöjd hittills och även imponerad över hur väl allt har funkat på en gammal Desire.

    A2SD och Ext-partitionen tycks ha fungerat hyfsat, men får nästan känslan av att vissa appar som man installerar inte hamnar på ext-partitionen utan lägger sig på telefonens minimala interna minne. Eller så är det att vissa appar tar upp så mycket data på telefonens interna minne att det försvinner den vägen.

    Om jag inte minns helt fel så är N:et i Y/N/Y när man installerar A2SD att man väljer att inte lägga över data-mappen till ext-partitionen utan behåller det i telefonens interna minne. Någon som kan bekräfta om det är så, och kanske förklara varför man väljer att inte flytta över data-mappen till ext-partitionen (om det nu finns en specifik anledning)?

    Eftersom något tycks äta upp telefonens interna minne så leder det till att jag inte har tillräckligt mycket minne på telefonen för att installera vissa uppdateringar, som exempelvis facebook, candycrush osv.
     
  11. Adamantis

    Adamantis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Testade nu att flytta över data till ext-partitionen. Hittills tycks allt flyta på precis som tidigare (vid första omstarten direkt efter så var telefonen lite segare, men inte efter det).

    Jag har helt plötsligt ca 126mb ledigt av telefonens interna minne, jämfört med de 26mb jag hade innan. Uppdatera appar flyter på perfekt utan problem.

    Vet däremot inte om det här kanske är något som påverkar USB-anslutningsläget och det är därför man ej ska flytta data-mappen. Men ansluter ändå inte sd-kortet till datorn på det sättet, i sådant fall har jag kortläsare för det.

    Har heller ingen aning om det spelar någon roll vilken hastighet det är på kortet, jag har 32gb klass 10 och det flyter på som tidigare utan större problem, men det kanske inte är optimalt om man har klass 2 eller 4 (men å andra sidan är det bara gissningar och jag vet inte exakt).