Tips: [ROM]-FXP130- CM10 - Jelly Bean - FreeXperia Project

Diskussion i 'Xperia S - ROM-filer och utveckling' startad av Galaxy, 22 jul 2012.

  1. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Det fungerade inte ..det hände ingenting när jag försökte med det :S det kanske hade fingerat om det hade funnits ett sd kort, men den har bara ett internt minne.

    Nu har jag i alla fall lyckats forca fram till fastboot mode i flashtool. Sedan kunde jag i kommandotolken flasha in en stock kernel så nu rullar telefonen igen. Ska göra ett till försök nu då jag från början lagt in zip-filerna istället. Är rätt nojig nu bara att jag ska ställa till det igen!
     
  2. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Kan informera dig om att jag gjorde *exakt* samma fel och var rätt bajsnödig en stund, innan jag kunde åtgärda det på samma sätt som du nu har gjort. I guiden jag följde hade de missat detaljen att man måste kopiera in zippen i förväg. Gjorde mig rätt pissed :-)
     
  3. hoffarn

    hoffarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon mer än jag som får riktigt usel batteri tid med denna? Tips för att få bättre?
     
  4. krille-b

    krille-b Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag installerade senaste FXP225-cm-10-20130625-UNOFFICIAL-nozomi när den sen startar så kraschar tangentbordet hela tiden. Jag provade att rensa all data i tangentbords appen men det funkade inte. någon som har förslag på hur jag ska lösa det?
     
  5. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Är inte säker nu. Det var ett tag sedan jag flashade in CM10.
    Jag vill minnas att jag hade samma problem första gången jag installerade det. Tror att det hade att göra med att jag valde fel version av gapps. Om man läser om de olika versionerna av gapps så ser man att inte alla passar till alla versioner av CM.

    Är som sagt inte säker, men kanske kan vara värt att kolla upp.