Root av 2.3.3 och Cyanogenmod?

Diskussion i 'Optimus One' startad av mansson, 10 okt 2011.

  1. mansson

    mansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som har erfarenhet av att roota LG O1 körandes 2.3.3 och installera cyanogenmod-rom på den?
     
  2. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Jaa, de kan jag säga nu från efter igår..:)

    Rootade min orginalrom 2.3.3 för kanske 2 månader sedan, och i fredags bestämde jag mig för att lägga in ny ROM på den efter många funderingar..

    Blev då [UNOFFICIAL][ROM][stable:6.5.8,testing:6.6.1] CyanogenMod 7.1.0 (Android 2.3.7) som är baserad på 7.1..

    Finns på xda-i optimus one trådarna..

    Inte egentligen så svårt, blev mest riktigt nervös i lördagskväll då jag råkade komma in i fastboot mode, men tog bara bort batteriet, och försökte på söndagen och då fungerade det hur enkelt som helst..Bara följde en guide jag hittade på google..

    Romen sig själv är väldigt snabb, mkt bättre flyt än i orginalet...
    när du installerat så komemr troligtvis inte GSM fungera, då får man ladda ner en gsm fix med baseband som finns på första sidan av den officiella rom tråden på xda, sedan så fungerar det fint fint:D

    You wont regret,,:)
     
  3. affeee

    affeee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är också sugen på detta. Kan du inte göra en steg-för-steg guide för en nybörjare som mig... :)
     
  4. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Hinner tyvärr inte, kan därimot skicka länk på guide till att roota Optimus One.
    Samt att installera Cyanogen mod, samma ordning på alla Romar typ..

    GUIDE ROOT:
    [TUTORIAL]LG Optimus one P500 with stock 2.3.3. ROM - xda-developers

    GUIDE INSTALLERA CM 7.1

    [How To] Install CyanogenMod 7.1 / Android Gingerbread 2.3.7 on LG Optimus One P500 « Tech Bytes

    Har nämnligen inte tid att sitta och skriva tyvärr, hoppas att de länkar jag skrivit skall ge dig någon vägledning.. Annars skriv:)
     
  5. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Kan ej ringa efter uppdatering.

    Fick du även data att fungera? Det såg ut som det fanns ett litet förbehåll vad gäller det när man läste på XDA-tråden.

    Jag får det inte att fungera överhuvudtaget. Ingen signal alls trots att jag kört gsm fixen från samma.

    Update:
    Jag valde att istället nedgradera basebandet enligt dessa instruktioner (glöm inte att köra som adminstrator som jag först missade). Allting verkar gå som smort men efter den omstart som programmet genomför finns vare sig info om baseband IMIE-version kvar. "Okänd" står det överallt. "Needless to say" har luren ingen signal på mobilnätet heller...

    Någon klok här?
     
    Last edited: 31 okt 2011
  6. mansson

    mansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som har koll på om det finns några andra bra custom-ROMs baserade på gingerbread till Optimus One? Och i så fall, vilka är stabila med alla viktiga funktioner fungerande?
     
  7. mansson

    mansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som känner till någon annan bra GB-baserad ROM, som då har stöd för det nya baseband som kom med stock LG 2.3.3?
     
  8. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T