Root och Knox

Diskussion i 'Galaxy S7 - ROM-filer och utveckling' startad av Cesno900, 25 dec 2016.

  1. Cesno900

    Cesno900 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har suttit ett tag och sökt på nätet ifall det går att kringgå Knox så man har kvar garantin samtidigt som man har root, enda träffen som skulle fungera var ChainFire's TriangleAway men den ska tydligen vara ostabil. Jag körde den med min Samsung S3 Mini men jag fick aldrig något problem med den så jag var tvungen att nyttja garantin.

    Är det bara att välja root eller garanti? Största orsaken till att jag vill ha root är kontroll t.ex. AdAway, Tasker, ta bort bloatware och inte bara frysa dem.
     
  2. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Lite delade meningar gällande root/triggad knox och garanti. Vissa får sina lurar rep. fastän knox är triggad, men vissa får det ej. Verkar var lite utav en coinflip.
    Så det är ju om du vågar chansa och hålla tummarna på att du aldrig behöver lämna in den på garanti/reklamation. Eller att du kommer till en bra verkstad som inte bryr sig så mycket om det är triggat.
     
  3. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Hade en s6 som jag rootade sönder. Lämnade in och fick moderkortet bytt på garanti. Men det e nog lite roulett över det hela.

    Säg att skärmen dör så har det ju väldigt sällan med root att göra. Man kan oftast disskutera sig en lösning.

    I värsta fall får man ta det på försäkring...
     
  4. kuvvet

    kuvvet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20
    Har för mig detta varit uppe på någon annan tråd men mins inte vilken av alla, men där snackade det om detta och enligt EUs regler så ska garantin inte försvinna. Men kan ha kommit ihåg fel.