Guide: Root/Unroot, Backup, Flash, Debrand och Kernel Guide

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av johnconnor, 12 jul 2012.

  1. HeSingh

    HeSingh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ser att versionen är 1.29.401.12, men jag hittar ingen som är 12 på sidan. De som jag hittar är 1204, är detta rätt?
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Prova den. Har du kört några OTA uppdateringar förut? Kan vara så att versionen du ser är en OTA.
    De som visas på hemsidan är enbart hela romar från grunt och botten utan uppdateringar.
    Det värsta som kan hända är att du bara får upp en ruta om att RUU'n inte passar telefonen.
     
  3. HeSingh

    HeSingh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad är OTA? Är ny när det gäller rooting och sånt, haha.

    Jo, sant. Men sist jag försökte så fick jag en sån error, och då tog det lång tid innan jag fick igång telefonen sist..
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    En OTA är en uppdatering.
     
  5. HeSingh

    HeSingh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah.

    Fan att man inte kan ladda ner den utan att vara premium..
     
  6. HeSingh

    HeSingh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Juste ja..

    Jag installerade Android Revolution HD, vilket innebar att jag använde en annan boot.img.

    Hur blir det med den isåfall? Finns det någon stock boot.img?
     
  7. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Kernelen byts ut mot stock kernel när man använder RUU'n. Programmet är en Wizard i sig så du behöver inte göra något mer än att trycka på nästa.
     
  8. R530

    R530 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan någon snälla ordna 1.29.401.12 till mig, jag kan inte ladda ner det krävs premium konto :(
     
  9. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Hittade denna sidan, där någon från xda laddat upp alla europe-ruu.
     
    R530 gillar detta.
  10. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Inkluderar den här i guiden. :innocent:
     
  11. mobilkungen78

    mobilkungen78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Fick återställa min tre brandade lur idag då den ej ville ta emot någon custom rom,fråga mig inte vad som hände rätt som det va så dog luren och jag gick in i recovery för att flasha om luren mitt i flashandet så startar luren om hela tiden,så jag provade fastboot erase cache t.o.m flashade om recoveryn och kerneln men inget funkade den bara startade om mitt i flashandet så till slut så återställde jag luren efter din guide ROOT så nu är allt frid o fröjd

    Evigt tacksam till dig för ditt pm härom dagen + denna guide så att jag lyckades återställa fanskapet. :)
     
  12. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Du är inte den enda. Min lilla historia ur vad som hände igårkväll. Saxat från annan tråd:

    Hade samma upplevelse som dig mao. Kunde inte få igång telefonen hur jag än gjorde! Det var riktigt nära på att vara sista utvägen med att köra en RUU och börja om från början.
    Tyvärr förlorade jag en hel del sms och loggar. Jag gjorde dock en nandroidbackup mitt i allt, ska se om jag kan dra ur delar av det med titanium backup. Jag har redan en brickad S2, tyckte liksom att det kunde vara nog med en trasig telefon! :neutral:
     
    Last edited: 18 sept 2012
  13. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Det gör du rätt i!

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  14. ludnell

    ludnell Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej allihop.

    Sitter fast i ett av stegen! Jag har installerat Custom Recovery och följt guiden till punkt och pricka. Men när jag nu skall göra en Nandroid Backup, så kommer jag inte in i Recovery.

    När jag är i HBOOT och väljer Recovery kommer "quietly brilliant" up, med en röd text som säger något om HTC och rättigheter eller nåt. Men därefter blir skärmen svart, och mobilen börjar starta om och om. Aldrig in i stock men bootskärmen går om och om.

    Vad ska jag göra? Har prövat att göra om alla stegen men kommer helt enkelt inte in i CWM recovery.
     
  15. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det här hör egentligen hemma i den här tråden; https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=71650

    Du kan ha gjort något fel, gör om allt från början och se om det fungerar med ett andra försök.
    Starta om i fastboot och flasha om stock recovery
    Hämta här: http://www.androidrevolution.nl/ARHD/index.php?dir=OneX%2FRecovery%2F

    Och gå sedan tillbaka till XDA tråden och hämta senaste CWM en gång till för att säkerhetsställa att MD5 summan inte blev korrupt när du laddade ned den förra gången, och flasha den i fastboot.
    Hämta här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594819
     
    Last edited: 22 sept 2012
  16. ludnell

    ludnell Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Oj, dumt av mig att inte kolla mer noggrant innan. En följdfråga, senaste gången jag rootade och la in custom rom va på en Desire 2010, så för att inte göra fel nu igen och hamna i mer trubbel, har du lust att snabbt förklara (eller länka till annan guide) hur man "Starta om i fastboot och flasha om stock recovery"

    Tusen tack för hjälpen ROOT
     
  17. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    HBOOT'en ser likadan ut som på desiren, den har inte förändrats.
    Fortfarande håller man ned POWER + VOLUME DOWN tills telefonen startar och trycker sedan power när fastboot är markerat.
     
  18. nicke666

    nicke666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Halloj!

    Sitter här och försöker köra RUUn men det verkar inte fungera.. Först fastnade den bara i "sending" två gånger, tredje gången sa den att jag hade fel RUU.

    Har en telefon från tre och är ganska säker på att den var brandad... Så jag laddade ner RUUn på förstasidan som skulle vara för 3brandade, men det verkar ju vara fel.

    Vilken ska jag ha? Hittar ingen med samma nummer!

    version-main: 2.17.771.3
     
  19. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    2.17.771.3 är en OTA

    http://www.filefactory.com/file/4o1l6vp7isgp/n/RUU_ENDEAVOR_U_ICS_40_H3G_UK_1.26.771.2_Radio_1.1204.90.13H_release_251403_signed.exe


    http://www.filefactory.com/file/791nwvle5kif/n/RUU_ENDEAVOR_U_ICS_40_H3G_UK_1.28.771.9_Radio_1.1204.103.14H_release_256494_signed.exe


    http://www.filefactory.com/file/3wwylsh17ul/n/RUU_ENDEAVOR_U_ICS_40_H3G_UK_1.29.771.11_Radio_1.1204.105.14H_release_260888_signed.exe

    Dessa är de H3G som finns tillgängliga. Prova om någon fungerar.
     
  20. kandreas87

    kandreas87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    268
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ååå.. börjar klia rääätt bra i fingrarna.. har väntat och väntat på en mer "reversible" root-metod.. men nu känns det snart som att det snart blir att åka av iallafall.. någon som har ångrat sig? (tänker mest med tanke på garantiförlust.. och att denna mobil haft... ganska många klagomål. Min fru har skickat in telefonen 2 gånger.. jag har klarat mig, än så länge)