Roota Nexus 7 enkelt?!?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av znoopy, 3 jan 2015.

  1. znoopy

    znoopy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, skulle roota nexus 7 för min bror men hittar bara gamla rootnings metoder, så min
    fråga är vilken sätt skulle ni rekommendera ? Tänkt lägga in Lollipop efter är min tanke

    Tack på förhand
     
  2. Fenster78

    Fenster78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

  3. znoopy

    znoopy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack!
     
  4. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fungerar wugfresh för mac? Provade ladda ner toolkitet men kunde inte öppna denna..
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 018
    Mottagna gillanden:
    8 509
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Nej tyvärr är det endast för Windows. Om det finns några toolkits för Mac har jag tyvärr ingen koll på.

    Annars finns numera Googles android plattform tools som separat nedladdning för Linux, Mac och Windows. Den innehåller adb och fastboot som är det man använder utöver twrp (custom recovery) och magisk (su hanterare) som man får hämta separat.

    SDK Platform Tools release notes  |  Android Developers

    Finns gott om guider och adb/fastboot är i regel detsamma för samtliga os. Men kort är tillvägagångssättet som så här;

    Installera android plattform tools, hämta samtliga filer som ej är inkluderade, lås upp bootloader och sen flasha custom recovery. Starta om i recovery och flasha magisk alternativt en custom rom+gapps (Google appar).

    Och för allt i världen gör en backup på allt viktigt INNAN du börjar. Att låsa upp bootloadern raderar allt innehåll utöver OSet.
     
    aneell gillar detta.