Fråga: Roota razr ics 4.0.4

Diskussion i 'RAZR - ROM-filer och utveckling' startad av Rullgardina, 28 nov 2012.

  1. Rullgardina

    Rullgardina Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    TJena, tänkte kolla om det är någon som har rootat/vet hur man gör på en motorola razr ics 4.0.4. Har sett tidigare tips för rooting, men inte hittat någon hjälp här på forumet för just ics 4.0.4 på denna lur.

    Uppdaterade min razr igår till 4.0.4

    Har aldrig rootat telefoner innan, men som jag sett i andra trådar om ämnet så verkar det vara relativit ofarligt om man verkligen har följt en rootguide till punkt o pricka.

    Anledningen till att jag vill roota är för att kunna installera "appar" som jag läst inte går att installera förutom att telefonen är rootad.

    Hur som helst så hittade jag denna guiden:

    http://droidrazrroot.com/droid-razr-root/how-to-root-droid-razr-on-ics-windowsmaclinux/

    Är det någon som testat den och vet om den fungerar till en NonEFIGSRetail.en.EU (den jag har)? I videon har han inte en sådan verision.

    Eller om det helt enkelt finns någon anpassad guide för NonEFIGSRetail.en.EU

    Vore tacksam för svar, och eventuella tips till en förstagångsrootare.
     
  2. th0d

    th0d Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej!

    Den metoden fungerar alldeles utmärkt, jag har själv använt den många gånger.
     
  3. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
  4. Rullgardina

    Rullgardina Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Asr, den verkar vettig. Helst det där med att dom slängt in flash som jag saknat. Ska prova med den.

    Tack för era svar.

    Återkommer med ett utlåtande när jag är klar, och förhoppningsvis har en rootad fungerande telefon hehe.
     
  5. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Det är denna du ska använda då den där guiden som th0d länka till är gammal.
     
  6. Rullgardina

    Rullgardina Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack ASR!

    Tur att du var så snabb på att svara då. Fantastiskt, nu har jag en rootad lur.

    Det enda som jag inte hade förväntat mig att dyka upp var att det stod att su binary behövdes uppdateras typ. Men det vara bara att trycka uppdatera så stod det succsessfull efteråt... Det inträffade när jag startade SuperSU första gången, blev lite skraj först att det skulle vara något hemskt fel, men det verkar ju rulla på.

    Så nu ska jag testa nån app som inte fungerat tidigare.

    Fick dock upp ett meddelande om att flash inte längre kan användas (såg hur det installerades när jag rootade telefonen), men det kanske fungerar ändå?

    För att citera:

    "Flash kan inte längre användas:
    Adobe tillhandahåller inte längre funktioner för flash Player i Android-mobilenheter. Det kan leda till problem med Flash-baserade webbplatser om du öppnar dem via mobilwebbläsaren."
     
  7. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Flash fungerar ändå, se till att ladda ner den från adobes hemsida