Roota samsung galaxy s4?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Zipota, 25 jun 2017.

  1. Zipota

    Zipota Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej där. Tack för insläppet på forumet. Jag har ett problem som jag inte lyckats lösa trots alla trådar jag följt på google.

    Jag fick en ide om att jag skulle roota och lägga in cyanogenmod med cwm som recovery på min samsung galaxy s4 i9505. Men har nu som sagt kört fast.
    Jag använder odin som rekommenderas i det flesta trådar en då jag försöker att lägga till en cwm recovery så får jag bara ett felmeddelande som lyder "Signature Verification Failed"

    Finns det någon vänlig själ här inne som skulle kunna ta sig tid att hjälpa mig att få en rätsida på detta ? Mvh Micke.
     
  2. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
  3. Zipota

    Zipota Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har kollat den sedan tidigare men gjorde ett nytt försök och md5 filen ja väljer i odin för att sedan trycka start ger mig bara ett felmeddelande "
    <ID:0/003> Added!!
    <OSM> Enter CS for MD5..
    <OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
    <OSM> Please wait..
    <OSM> CF-Auto-Root-jflte-jfltexx-gti9505.tar.md5 is valid.
    <OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
    <OSM> Leave CS..
    <ID:0/003> Odin engine v(ID:3.1005)..
    <ID:0/003> File analysis..
    <ID:0/003> SetupConnection..
    <ID:0/003> Initialzation..
    <ID:0/003> Get PIT for mapping..
    <ID:0/003> There is no PIT partition.
    <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
    <ID:0/003> Removed!!
    <ID:0/003> Added!!
    "

    Är det jag som är ovanligt trög eller gör jag något väldigt konstigt fel?
     
  4. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Sist jag andvende cyanogemod så var det inte med första försöket. Batteritiden förkortades. Så jag var tvungen att återgå. Hittade en version med T-Mobile som passade. Nå nu mer andvender jag luren som IR fjärkontroll. Ja eftersom kontrollen till mitt ljud system audio pro la av.
     
  5. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Verkar konstigt. Funkade bättre för mig. Fråga inte hur jag lyckades. För jag minns inte helt. Dock fick jag prova några gånger. Har nu stock pga batteritiden. Som inte blev längre.
     
  6. Zipota

    Zipota Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jo jag kommer inte ens så långt att jag kan få in cyanogenmod. Funkade fint på min förra S4 men på denna är det störtomöjligt. Felmeddelande på felmeddelande. Får inte ens in cmw som recovery..
     
  7. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Nu har jag inte mixtrat med min S4:a på bra många år, men när det begav sig använde jag mig av Cyanogenmods egna installer för att få in det. Jäkligt smidigt och mycket trist att det inte var något som anammades mer än under en väldigt kort period.. Har du kikat på Lineage OS något? CM är numera *dött* rent formellt men Lineage är i princip identiskt i allt annat än namn.

    Instruktioner och nödvändiga filer hittas här: https://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/i9505-orig-develop/official-lineageos-14-1-i9505-t3573386

    TWRP (recovery) kan laddas ner här: https://twrp.me/devices/samsunggalaxys4internationalqualcomm.html

    Det kan mycket väl vara så att du stöter på samma problem och isåfall går jag helt bet, men det skadar inte att försöka :)