Roota tab 3 7"

Diskussion i 'Samsung' startad av elspipadore, 2 jan 2014.

  1. elspipadore

    elspipadore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Jag har köpt en galaxy tab 3 7" med gsm (ts 211). Tycker att den är tämligen seg i vändningarna och jag skulle därför vilja roota den och få bort all Samsung bloatware. Letat runt på nätet men inte hittat någon guide som är för min modell och inte hittat rätt firmware. Någon som vet hur jag ska gå till väga? Jag har inte rootat någon gång innan.. Tacksam för hjälp.

    Sent from my HTC One using Tapatalk
     
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 843
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
  3. afrodeliq

    afrodeliq Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har man rootat. Nästa steg för att ta bort massa bloatware och saker som man itne vill ha, vad behövs installeras?

    Hur går man till väga och vad kan man ta bort utan att det fuckar hela plattan? Gör en backup via cwm först?

    Tack på förhand.
     
  4. hemligsomfan

    hemligsomfan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Personligen brukar jag anvädna mig av Titanium Backup. I listan med appar, samma som där man väljer vilka appar man vill göra backuper kan man också välja att avinstallera.

    !!! VA FÖRSIKTIG vet du inte vad programmet i listan gör, LÅT DET VARA KVAR !!!

    Men det mesta utav bloatwaren går rätt lätt att härleda. Va dock försiktig med appar som börjar på "com." Dom kan vara lite luriga, och oftast systemfunktioner.
     
  5. Gerret

    Gerret Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja finns flera backupprogram att använda. Annars kan du ju fixa det lokalt och köra med androidlost te x.