Rullgardin låsskärm Honor 8

Diskussion i 'Honor' startad av Poolkjol, 22 dec 2016.

  1. Poolkjol

    Poolkjol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Hej!

    Fick hem min Honor 8 igår och håller på och finslipar inställningarna. Dock har jag inte lyckats med låsskärmen så bra. Är det inte meningen att man skall kunna komma åt rullgardinsmenyn även när telefonen är i låsskärmläge? Jag får nämligen notifieringar men man ser enbart en liten symbol och måste alltså låsa upp telefonen för att se vad man fått, riktigt irriterande. Har ni andra samma problem?
     
  2. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Problem? Förstår kanske inte din fråga riktigt, men självklart måste man låsa upp telefonen för att kunna läsa meddelande, vad är det annars för vits med att ha den låst om vem som helst kommer åt meddelande. Dock finns en mindre rullgardin i nederkanten för enklare funktioner, som ändra låsskärmen, miniräknare, kamera, ficklampa m.m.
     
  3. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 138
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Om du använder Magazine Unlock, eller vad det nu heter på svenska, så kan du aktivera notifikationer på låsskärmen, dock tycker jag inte det fungerar till 100% på Honor 8, en del notifikationer dyker inte upp.
     
  4. Poolkjol

    Poolkjol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Tack för svaren. Efter en del googlande så ser det inte ut som man kan detta på honor 8. Man måste alltså ta bort skärmlåset för att kunna göra detta.

    Anledningen var att det funkade väldigt bra på min Samsung. Även om man hade både fingeravtrycksslås samt kod/mönster så kunde man ändå dra ner rullgardinen för att se om man fått sms etc. Man kunde inte se allt men tillräcklig för att se vad som hänt :(
     
  5. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Förstår din fråga bättre nu, att du bara menar för att se vad för meddelande som kommit, inte för att se meddelandens innehåll.
    Har faktiskt inte ens reflekterat över detta eftersom när jag tar upp mobilen sätter jag automatiskt fingret i läsaren och låser upp.
     
  6. Poolkjol

    Poolkjol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Ja det kanske är något man vänjer sig vid. Jag sitter mycket vid skrivbord och har mobilen liggandes framför mig, och tar sällan upp den när det händer något. Och som det är nu får man helt enkelt använda sig av pin-kod för att se om något hänt. Hoppas det är något dom kan fixa till nästa uppdatering! :)