S6 edge och Telenor.

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av PhR34k, 16 dec 2015.

  1. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Har massa problem med min telefon. Vet ej om det beror på telefon eller operatör. Jag har aldrig haft Telenor innan så jag vet inte om det beror på operatören, simkort eller telefonen.
    Men följade händer flera gånger om dagen.

    * Någon ringer mig, jag svarar men jag hör inte personen som ringt mig men han hör mig.

    * Jag ringer ut men ingen ton ges och rätt som det är så tickar sekunderna för samtalslängd. Jag hör inte han men de kan höra mig.

    * Jag ringer någon och telefonen skickar en kort ton bara och sedan längs samtalet på (efter ett par gånger insåg jag att det berodde på att motparten är upptagen i annat samtal)

    * Jag har aktiverat samtal väntar enligt konstens alla regler, i telefonen samt har ringt in till Telenor och de har aktiverat tjänsten. Men när någon ringer mig och jag sitter i samtal så hör jag bara en svag ton och sedan avisas samtalet och den som ringt mig får en upptagen ton.

    Vad tror ni?
     
  2. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Lugna er allihopa! En i taget!
     
  3. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Det här är det första du måste ta reda på. Börja med att sätt in ett annat SIM-kort i telefonen och se om problemen kvarstår.

    Fungerar allt då så sätter du in ditt SIM-kort i en annan telefon och testar.

    Då får du en grund du kan utgå ifrån. Skulle det vara så att problemen verkar kopplade till din telefon (dvs ditt SIM fungerar i annan lur, men problemen kvarstår med annat kort i din lur) ligger en fabriksåterställning nära till hands. Tvärtom och ett samtal till kundtjänst vore nästa steg.

    Skulle bägge alternativen fungera så får du testa längre.
     
    PhR34k gillar detta.