Diskussion: Säljstopp på Belkins skärmskydd i härdat glas?

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av Droid55, 17 dec 2017.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag besökte Apple Store på Väla idag för att installera skärmskydd i härdat glas från Belkin. När vi kom dit fick vi veta att det var säljstopp. De kunde inte berätta varför. När jag beslutade mig för Belkins skärmskydd i plast istället, så var den tyvärr slutsåld (troligen pga. säljstoppet av glasskyddet). Så jag fick lämna Apple Store utan något skärmskydd.

    Så nu undrar jag om någon annan har hört talas om detta säljstopp och vad det beror på? Hon som hjälpte oss på Apple Store kunde inte svara på när det skulle börja säljas igen, eller varför. Säljstopp beror väl på att något är fel på produkten, med vad?
     
  2. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Intressant. Undra om det bara gäller skyddet till iPhone X eller andra modeller/märken också..

    edit: verkar bara vara till iPhone X då länken till produkten på deras hemsida säger "Inte längre tillgänglig" men finns till vissa andra iPhone modeller.
     
    Droid55 gillar detta.
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    Hade inte kollat Apples hemsida. Intressant. Sjukt nyfiken på varför det har blivit säljstopp. Känns som det ska till något ganska allvarligt för att säljstopp ska ske.
     
    RKXYZ och hahadaoc gillar detta.
  4. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jo, frågan är dock om det är en dålig batch eller något för om det skulle vara något fel på skärmskydden redan från början så skulle de väl rimligtvis behöva kontakta alla kunder som de sålt det till och det är ju är ju ett par stycken! :)

    Tyvärr får vi nog aldrig veta vad orsaken är..
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Jo, vi sa också det (att då behöver de kontakta alla kunder). En dålig batch låter mer rimligt.

    Jag ska dit igen i januari och finns det inget då, så får jag helt enkelt satsa på att installera själv. Det finns en butik i stan som erbjuder installation men det är på fri hand, och då är frågan om jag lika gärna kan göra det själv. Å andra sidan behöver jag inte betala extra om de inte fixar det på första försöket. Jag får se hur jag gör då.
     
  6. annorz

    annorz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    fick ett monterat när jag hämtade min x och det höll i ca 3 veckor sen började det släppa kan vara en orsak till att dom inte har dom för tillfället
    jag orkade inte åka och klaga det skulle man kanske gjort
     
    Zoobo och Droid55 gillar detta.
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    Tråkigt att höra. Det är ju inte billigt även om det ingår en smärtfri installation.
     
  8. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    hahadaoc, bernard och Droid55 gillar detta.