Problem: Sämre mottagning efter service

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av H-M, 7 nov 2017.

  1. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Först måste jag säga att mina erfarenheter av Sonys service är mkt goda. Fick ut en ny z3 C i mars pga vattenskada. Nu hördes plötsligt den jag talade med svagare och ringsignalen var svagare. Plus givetvis att listen på luckan över usb luckan var sliten.

    Skickade in till Mobylife. Telefonen var i absolut mint conditon. Såg oanvänd ut. Ändå har man bytt display och sargen runt med knappar. Gott så men mottagningen har blivit något sämre. Bor i lgh där jag just haft täckning men att det ändå gått att ringa/ bli uppringd. Nu har det passserat en kritisk punkt och det är inte säkert den har tillräcklig mottagning. Igår ringde någon men telefonen hade inte hittat nät så jag missade 4 samtal

    Vad göra? Skicka åter? Hur har den kunnat bli sämre? Testas inte sånt i nån mätutrustning?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Gör en återställning och se om problemet kvarstår. Gör det det så kontakta de och säg att mottagningen är mycket sämre sen du fick tillbaka telefonen. Alternativt kontaktar du de redan nu och säger att du provar en återställning och om det inte blir bättre får de ta in den på nytt.

    Chansen är ju att de kan ha skadat något. Viktigt är just att du meddelar de så snart som möjligt så de inte hävdar att du själv orsakat det hela.
     
  3. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Tack för svar. Får göra så. När man ligger precis på gränsen behövs inte mkt. Funkar perfekt överallt annars