Problem: (Samsung Galaxy J5 (2016)) Högtalare aktiveras vid alla samtal

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av AlexT, 20 jul 2017.

  1. AlexT

    AlexT Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy J5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy J5
    Platta:
    samsung Tab s2
    Hej! Ber om ursäkt om jag la tråden fel, men hittade inget underground för Galaxy J5, mod får gärna hjälpa mig och flytta tråden rätt..

    Iaf, mitt problem är det som står i topic. Jag var haft min J5 i drygt en månad nu och jag är riktigt nöjd. Det är dock ett problem, som började helt av sig självt för drygt två veckor sedan. Varje gång när jag ringer upp någon eller svarar så startar högtalaren, så länge jag inte har mina hörlurar inkopplade. Är det någon som vet hur jag kan lösa felet? Det är förvisso inget jätteproblem utan det är bara klicka på högtalarknappen på skärmen så blir det som vanligt, men nu börjar jag bli ganska irriterad på det. Men det känns inte som ett fel som jag orkar lämna in luren för... Det är "2016" modellen om det spelar någon roll.

    Är det någon som har tips på hur jag kan göra för att fixa det? Har försökt googla men utan resultat...

    Tack på förhand! Har precis hittat till det här forumet, ni verkar vara väldigt kunniga och jag tror att jag kommer ha fler frågor till er (har ganska nyss köpt en Tab s2 platta också) :-)


    PS. Kan väldigt lite om mobiltelefoni men jag försökte vara så detaljerad som möjligt, säg till om ni behöver mer information så försöker jag fixa det!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Spontant verkar det som att du aktiverat någon inställning för att köra "konferenssamtal" eller "högtalarsamtal" som standard.

    Om du går in inställningarna på telefonappen och noga går igenom allting där - ser du någon sådan inställning där?

    Alterantivt kan det handla om en inställning under inställningar->tillgänglighet, så kika där också.

    Jag tror inte det handlar om ett fysiskt fel på telefonen, utan det borde vara en inställning.


    ps. Välkommen till Swedroid :)