Samsung Galaxy Note 10.1 (2014 Edition)

Diskussion i 'Samsung' startad av Cane, 9 okt 2013.

  1. mrdrutt

    mrdrutt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Senaste tiden irriterat mig på att plattan, 10.1 2014 lte,blivit seg trots underhåll samt ibland frusit vilket gjort mig tvungen att reboota.Den är helt körd när det kommer till att hantera chromecast, fryser direkt, vilket min Note 4 aldrig gör. Idag stod den på skrivbordet med en bok som vinkelstöd då jag fixade lite med apparna mm. Plattan halkade ner från bordet med en lätt duns. Alltså kanske 6 eller 7cm fallhöjd så tänkte inte mer på det förrän jag ska pilla vidare. Färgerna är helt åt skogen, 2 mörka "moln"på displayen och brusiga störningar på displayen av och till. Gjorde fabriksåterställning men hjälpte ju inte. Samsung support ska kolla närmare i veckan men jag är säker på att det måste till en reparation. Köpte början förra året och inte en rispa på den. Visst fasen måste 2 årsgarantin från Samsung gälla?
    Någon som råkat ut för liknande? Eller haft plattan som garantiärende på Samsung? Känns som att det snabbt bör ordnas eller plattan bytas ut. Någon som vet om felaktiga eller trasiga gås igenom i Sverige eller skickas till annat land?
     
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Hade det på min skärm. Båda gångerna hade skärmkabeln hoppat ur.
    Verkstaden i kista lagar den på plats. Kan ta allt från 20 minuter till dagar.
     
  3. mrdrutt

    mrdrutt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja,lämnade in den där idag och han sa att det troligen var felet. Påpekade också att skärmen fryst relativt ofta och att chromecast inte fungerar trots att note2 och note4 fungerar mycket bra. Han hade ingen förklaring till detta
     
  4. ClowneN

    ClowneN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Någon som vet om det går att t.ex. kopiera en bild från google bilder och sedan smidigt klistra in den i t.ex. lecture notes? Utan att först spara den på plattan.