Samsung Galaxy Note 10.1 (2014 Edition)

Diskussion i 'Samsung' startad av Cane, 9 okt 2013.

  1. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
  2. Aletheia

    Aletheia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Cm kameran fungerar dåligt men om man avaktivera den och väljer en kamera från play så är allt frid och fröjd. Pennan är grymt okallibrerad i porträttläge men fungerar perfekt i landskapsläge. Kan du leva med dessa egenheter så rekommenderar jag definitivt romen.
     
    Sweden2 gillar detta.
  3. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Okej, hur är batteritiden? Står att den är "medioker". Jag får väl se, ska lägga in den nu. :) Tack för svar!
     
  4. Aletheia

    Aletheia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Som sagt du lär se själv men jag har inte märkt någon dramatisk skillnad från stock. Ca 0.6% i tmme standby och 8-9 timmar skärmtid. Förutom då jag surfade på en gif intensiv sida, 30% på nån halvtimme och värmeutveckling.
     
    Last edited: 10 nov 2014
  5. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Okej, hur får jag in skiten? Är det bara att ta "recovery-cm-11-20141107-UNOFFICIAL-lt03wifi.tar" i Odin som PDA och trycka på start? Inget annat som behövs? Inte provat än..
     
  6. Aletheia

    Aletheia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja det ska fungera, och sen flash romen med nya recovery.

    Själv så modifierade jag updater-script filen (öppna i winrar och editera med notepad). Man tar då bort första raden
    och kan sedan flasha med twrp eller dylikt. Lycka till! :)
     
    Sweden2 gillar detta.
  7. Runarsson

    Runarsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Funderar starkt på att byta upp mig till en 2014, men jag har ett frågetecken om skillnader i multitaskingen. Av vad jag sett på bilder och diverse YouTube-klipp är det split-screen som gäller... plus eventuellt "flytande" fönster med ett begränsat val av appar (fönstret som "ritas" fram). Förra Noten har ett val där man kan välja mellan flytande fönster eller split-screen... och därmed kan alla multitaskingappar visas i flytande fönster.

    Är detta val borta på 2014 Edition?

    [​IMG]
     
    Last edited: 10 nov 2014
  8. Aletheia

    Aletheia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja om jag minns rätt så fungerar bara vissa appar i multiwindow/pen window. Går förstås att lösa med root.
     
  9. Runarsson

    Runarsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Hittade svaret jag sökte:
    "Gone is the Cascade View, but instead, you have a new option for Pen Window found underneath the Air Command menu. With Pen Window, you can draw additional windows and have those running in separate cascading windows on top of the snapped windows. It’s a bit more confusing that the old method, but provides for similar functionality. Separate sets of apps are compatible with Multi Windows View and you have another set of apps for the Pen Window.

    ... dvs. ett begränsat antal appar tillgängliga för delad skärm (som förr) men nu bara NÅGRA av dessa tillgängliga för överlappande visning. Ett steg bakåt för den som gillar överlappande visning. :(
     
  10. Runarsson

    Runarsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Igår satt jag fortfarande och letade anledningar till att behålla den gamla plattan. Faktum är ju att den duger åt mig. Så höga krav har jag inte... och jag har aldrig saknat något i den. (Snarare vet jag redan nu att det fanns saker jag skulle komma att sakna i den nya.) Så jag satt och skrev på ett inlägg här och tänkte fråga om det fanns fler saker från den gamla som saknades i den nya.
    Men en krona föll ned och jag kom på något jag inte tänkt på förr. Jag får knappast många pengar för den gamla idag, när den kan köpas så billigt. Men om jag ger den till frun slipper jag ha några spel på min egen. Ungarna kan fortsätta kladda på skärmarna som dom gör idag... på den gamla och arbetsgivarens iPad och jag får ha min skärm och mina gigabytes ifred.
    Så jag ringde upp en återförsäljare vars svarta modell, som jag föredrar, kostade en tusenlapp mindre... i motsats till hos många andra, där den istället verkade dyrare (varför kostar färgskillnad?). Jag skulle bara fråga om leveranstid eftersom det stod att det var en beställningsvara. Det visade sig vara en utgående modell och EN av deras butiker hade EN kvar. Så tre minuter senare hade den utgått helt hos Inet.se. :P

    Det får bli som det blir. Jag får sakna det som saknas och vara glad för det som tillkommer. :teeth:

    Någon som kan rekommendera en sida med bra fodral?
     
  11. DaddyCool

    DaddyCool Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Jag tycker penn-fönstret är grymt. Jag kan köra följande appar (typ alla jag använder och fler):
    Facebook, Kalkylator, Alarm, Youtube, Kontakter, telefon, Meddelanden, ChatOn, Hangouts, Internet, Galleri, Mina filer, Musik, Klippbok, Video och E-post.
     
  12. Runarsson

    Runarsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    Apex Launcher Pro
    Ja, nog är det bra, det som finns. Dessutom såg jag att det tillkom fler efter uppdateringen (det visste jag inte om). Så några minuspoäng försvann där. Jag saknar dock fortfarande några av mina favoriter där (som kan visas i dubbelvy) och så var det inte bara minifönster utan också miniinnehåll... plus att det kräver det extra momentet att ta fram pennan för att öppna dom. Så det var inte direkt en 'ersättare' till det tidigare VALET mellan vyerna. Det hade gott kunnat komma som en extra funktion. Men man får vara glad för det som finns.
    Något annat jag genast märkte att jag rentav hatade var den fasta placering av bakåtknappen, menyknappen och hemknappen. Jag håller oftast min i upprätt läge och med dagens placering kommer jag hela tiden åt bakåtknappen och menyknappen med tummarna. Menyknappen är ingen katastrof men att gång på gång stänga ner appar av misstag är en förbannad huvudvärk. Jag skulle gärna se ett val i inställningarna, där man kunde välja mellan att endera använda knapparna eller en nedre list, som föregångaren hade. Det kommer att bli mycket tandgnissling innan jag vänjer mig vid det nya och lär mig att hålla tummarna i styr.

    Fråga: Kan man stänga av auto-sleepfunktionen på något sätt? Jag vet att jag kunde på iPaden. Kan man det på denna också (eller måste man sätta kniven i fodralet)???
     
    Last edited: 29 dec 2014
  13. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Ja, jag har för mig att man kan stänga av auto sleep.

    Skickat från min Xperia Z2 via Tapatalk!
     
  14. emso

    emso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Hej!
    Har nyss inskaffat en Note 10.1 2014 edition Wifi. Valde mellan denna och äldre versionen, men tyckte denna var snyggare designad och ville ha micro USB kontakten, är mycket nöjd hittills.

    Har ett par frågor och funderingar:
    När jag surfar exempelvis detta forum i Chrome webbläsaren blinkar eller fladdrar bland stora delar av sidan till när jag scrollar snabbt. Någon annan som upplevt detta? Är det Chrome eller plattan som gör det och kan jag göra något för att undvika det förutom att byta webbläsare?

    Photoshop Touch. Var helt övertygad om att det följde med denna version a plattan också, men icke. Blev grymt besviken och får sura ett tag innan jag funderar på om jag vill köpa appen istället... Någon som har den och tycker det är värt pengarna alternativt kan rekommendera något annat?

    Displayskydd, har ni sådant? Ritar en hel del på den och är rädd för att jag ska vara för hårdhänt och repa skärmen. Någon som har tempererat glas på och hur funkar det i så fall med pennan och ögonigenkänning mm? Alternativt tips på andra displayskydd?

    I övrigt tar jag gärna emot tips på appar ni gillar och använder mycket. Ska använda den en hel del för ritande och skissande samt skrivande (skolarbeten). Detta är min första surfplatta så är ganska grön på området :D
     
  15. DaddyCool

    DaddyCool Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Har tyvärr inget tips. Kan bara konstatera att det sällan skrivs i det här forumet numera. Troligen för att de som har en note 10.1 2014 är nöjda, och så säljs det väl inte så många till skillnad mot tab?
     
  16. emso

    emso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Ja jag har märkt detta, kanske vänder man sig hit oftare med problem snarare än appfrågor. Trevligt med ditt svar iaf :)

    Kan uppdatera lite om vad jag själv gjort sedan jag skrev inlägget:
    Inte hittat något direkt samband med när sidan blinkar i Chrome, men det verkar inte vara alla sidor utan bara vissa, så gissningsvis är det något med just de sidorna, tungladdade kanske eller något ditåt.

    Photoshop touch har jag fortfarande inte gett mig på att köpa. Verkar inte göra så mycket jag behöver ändå i dagsläget, så jag avvaktar tills vidare. Använder mest olika appar där jag kan rita/skriva anteckningar just nu.

    Displayskydd köpte jag ett billigt som jag klistrat på tills jag fick beställt ett i tempererat glas. Tyvärr sitter skydd nr 1 (plast) så fast att jag inte får loss det. Faktiskt sitter det så perfekt att jag tvivlar på att jag över huvud taget satt på det :P Men det ska nog börja lossna längs kanterna om ett tag. Tillsvidare avvaktar jag och har ett tunnare bumper-liknande skal runt för att skydda mot fall.
     
  17. ClowneN

    ClowneN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Är i behov av en ny laddare, någon som vet var jag kan köpa en sådan? Gärna original.
     
  18. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Dom större elektronikaffärerna borde ha Samsung original laddare. Det kan vara så att mindre affärer även har, tex Teknikmagasinet, Phone House, Tele2 osv.
     
  19. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Jag skulle aldrig köpa något annat än originalladdare. Man vet aldrig hur det ser ut innanför plasten... [emoji55]
     
  20. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    ETA -U90EWE (Till min Note 10.1)

    Artikele för Samsung standardladdare (Travel adapter)