Problem: Samsung galaxy s5 skärm slutar funka

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av b.eng, 3 okt 2016.

  1. b.eng

    b.eng Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag råkade tappa min samsung galaxy s5 på marken när det spöregnade en dag, och både baksidan och batteriet ramlade ut. Jag satte tillbaka allt och när jag kom hem blåste jag telefonen med hårtorken och lät telefonen vila med batteriet ute. Efter några dagar så satte jag på telefonen igen och den funkade felfritt tills för några dagar sen då skärmen la av. Skärmen består av bara massa grå/vita prickar när jag sätter på den men resten av telefonen fungerar då lampan lyser blått för att telefon startas och touchen fungerar fortfarande. Vad är det som är fel och går det att laga? Hoppas att någon kunnig kan svara vad det är som är fel.
     
  2. wawie

    wawie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Kan var fukt. Dock väldigt märkligt. Testa att ta ur batteri och stoppa allt i en påse med ris. Låt den ligga i minst 3 dygn. Gärna mer. Reagerar den positivt efter det så låt den ligga i ett par dygn till. Med tanke på att skärmen fungerade i några dagar efteråt så tror jag inte det bör vara den.
     
  3. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
  4. b.eng

    b.eng Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Har haft telefonen i en påse ris i över en vecka nu men samma resultat när jag sätter på den. Har sökt runt lite och det ser ut som att det kan vara chassiet som har gått sönder och inte själva skärmen då den inte har spruckit eller liknande. Kan det vara chassiet och går den att byta ut?
     
    Last edited: 21 jan 2017
  5. b.eng

    b.eng Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Har köpt en ny telefon nu men vill gärna fixa telefonen så att sonen kan få den istället. Vad är det som skulle kunna vara fel? Bör bara skärmen bytas eller är det det chassiet som är förstörd och som ska bytas ut? Med att jag är helt kass på det här så är jag tacksam om någon kunnig skulle kunna förklara!
     
    Last edited: 21 jan 2017