Samsung Galaxy S7 Edge utan Nougat?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av RobinXVI, 22 apr 2017.

  1. RobinXVI

    RobinXVI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tja,
    jag har inte kunnat uppdatera min Samsung Galaxy S7 Edge till den senaste Nougat uppdateringen. Den fungerar som vanligt men fastnar alltid vid 32% procent när jag väljer att försöka uppdatera och mobilen startar även om med 6.0 Marshmallow versionen direkt efter och ber mig att kontakta Samsung Service center, men den fungerar fortfarande normalt, men bara utan nougat versionen. Jag misstänkte detta beror på mitt försök till att unroota min mobil förra sommaren via Odin, men misslyckades tydligen.
    Jag har även fabriktåterställt mobilen i hopp om en lösning men får tyvärr samma resultat.
    Jag skicka in den till Elgigantens service där de efter en vecka ringer och presenterar ett kostnadsförslag där de även fastställer att problemet uppstått på grund av att den är rootad. Mina alternativ är att A. Ta tillbaka den som vanligt fast betala 500 kr på grund av frakt mm. 2. Att de fixar den för 3200 kr. Eller att den C. Skrotas (LOL).

    Min fråga är nu, vilket alternativ är bäst? Samt hur länge håller mobilen utan uppdatering? Jag lutar mig mot att behålla den som den är, åtminstone till nästa år, då kan jag uppgradera till S9 om jag upplever att det är nödvändigt.