Samsung Galaxy S7 - Snabba frågor, snabba svar

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av tontmobil, 22 feb 2016.

  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag är alldeles för lätt stött för att mecka själv så lämnar isf in den.. har kört luren i safe mode och då verkar den inte draina.. så eg borde jag väl köra en reset först. ledsnar på android titt som tätt pga dessa saker det är stört omöjligt att på ett vettigt sätt få reda på vad som är felet när man får drain i android os och google services... sjukt irriterande men 9 ggr av 10 är det ju en app som ballat ur eller fler men lixom.. lycka till att hitta den appen :D
     
  2. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Reset är SJUKT bra. Det borde man göra MYCKET oftare. Det är som att städa hemma, tänk om man skulle låta bli att städa i sitt hem på ett år! En reset då och då gör att man trivs mycket bättre med sin lur. Man bör också tänka sig för och inte ha fler appar och spel installerade än man använder. Tänk efter kritiskt, har man inte använt en app eller ett spel den senaste veckan så är chansen stor att man faktiskt aldrig kommer att använda den.
    Jag har sett exempel på folk som har enorma mängder installerade och då kommer alltid problem! Res med lätt packning och få mindre problem!
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Det är helt sant och jag har nog lite appar som borde bort. Jag löste mitt problem till slut det var Firefox. Och det verkar vara en gammal sync som Firefox fastnade i som utlöste mitt batteriproblem
     
  4. xophile

    xophile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2013
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Jag skulle också gärna vilja göra en factory reset oftare men trots molnlagring mm så är det mycket jobb med vissa appar och dess inställningar som inte alltid "följer med". Sen ska man spärra sitt mobila Bankid och sen beställa nytt osv.

    Några bra tips på backup-problematiken?
     
  5. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Gör bara backup på dokument, bilder och annat du själv har gjort, allt annat skall bort. Om man återställer backup efter reset kommer gärna problem tillbaks så detta skall man helst inte göra. Installera bara de appar du absolut måste ha till att börja med, sedan ta det efterhand som du saknar appar. Gör inställningar också efterhand.
    Telefonen blir som ett gammalt överfullt vindsförråd om man inte rensar. Man skall ju då inte lägga tillbaks allt skräp när man har städat. Fördelen med att göra reset oftare är att det inte hinner bli så igenkloggat med spel, appar och konstiga inställningar!
    Alla gör som det själva vill, men detta är mitt råd i alla fall och det funkar för mig, kanske inte för andra! :)
     
    jogge gillar detta.
  6. JennyLz

    JennyLz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej, har en fråga om Upday på min nya Samsung Galaxy 7s. Jag vet hur man tar bort den. Men jag vill, i stället för att ta bort den eng/am versionen, ersätta den med den svenska versionen. Dvs med nyhetsflashar från våra vanliga svenska tidningar och public service. Det finns en sån svensk Uppday-app, men hur byter man ut innehållet på den där extraskärmen där Upday ligger vid leveransen?
    På iPhone finns också en sån extraskärm "till vänster" men den kan man fylla med det innehåll man själv vill ha. Kanske går även på en android (utan att vara programmerare...)?
     
  7. Djurmo

    Djurmo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Återkoppling på s7an som frös ...
    Kontaktade Samsung. De sa att luren omfattades av garanti och trots att jag saknar kvitto så fick jag kostnadsfritt skicka in den. Om det visade sig att ingrepp gjorts tog de ut en avgift. Hur som, några dagar senare kom en fullt frisk lur hem. Fungerar felfritt fortfarande, typ 2 veckor senare. De hade bytt skärm och batteri...
    Otroligt bra av deras kundtjänst!
     
    inact_0030 gillar detta.
  8. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Ja, det är så det skall funka med garanti. De kollar ju bara upp serienumret mot listan över stulna och skrotade (anmälda förstörda eller bortkomna genom försäkringsbolagen, går på några sekunder) finns den inte där så bryr de sig inte om vem som har den.
     
  9. rkoo

    rkoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Någon mer som fått problem sen de två senaste uppdateringarna med att telefonen dränerar batteriet både under användning och i viloläge?
    Det kom efter uppdateringen för ca en månad sen som var runt 300 MB.
    Både jag, en kollega, min fru och min far har fått samma symptom och det är ingen specifik app som bråkar.
     
  10. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 175
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Nix, inga såna problem alls för mig alla fall.
     
  11. hultqvist

    hultqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo, jag tycker att min drar mer batteri efter de senaste uppdateringarna.
     
  12. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Jag har stängt av ljud och vibration (jag använder ett armband för aviseringar) på min S7 men den vibrerar till ibland (några gånger per timme och även när man sitter och pratar i den) och när man kollar så har det inte kommit några aviseringar. Klart irriterande, kan man stänga av det?
     
  13. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+
    Vad är rimligt att begära för en fin S7:a 32gb idag?