Samsung galaxy S9 eller Oneplus 5T

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av hanhest, 9 mar 2018.

Taggar:
  1. hanhest

    hanhest Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilken hade ni lagt ner pengarna på?

    Kan få ett hyfsat pris på S9an med Halebops kampanj där man ska skicka in sin gamla telefon, så priset blir ungefär detsamma för båda lurarna..

    S9an har bättre kamera, men 5T är ju däremot betydligt tjusigare enligt mig..
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Bra fråga. För det första har ju S9-serien IP-klasseningen och den trådlösa laddningen, men är det inget man bryr sig om spelar det ingen större roll.

    Jag är lite avigt inställd till den lilla S9:an eftersom Samsung snålade på mängden RAM. 4GB är förvisso standard idag, men samtidigt skickar Samsung med mycket tjänster som kräver en del minne. 6GB som S9+ erbjuder ger sannolikt en mycket trevligare användarupplevelse i stil med den OnePlus 5T erbjuder (sett till hur ofta bakgrundsappar avslutas, hemskärmen behöver laddas om etc.). Inte för att telefonen på något vis skulle vara obrukbar för att den "bara" har 4GB RAM.

    Prestandan är nog i praktiken hyggligt jämförbar vad gäller ex. att ladda in en webbsida eller starta en applikation. S9 är dock kraftfullare för speciellt 3D-spel.

    Kameran är definitivt bättre på S9/S9+.

    Skärmen är definitivt bättre på S9/S9+ vs OnePLus 5T med blott 1080p och "PenTile-matris".

    UI:t / mjukvara är helt individuellt - beror på dina egna preferenser. Mer avskalat/närmare vanilla? Satsa på OnePlus 5T. Mer funktion och mer design? Satsa på S9/S9+.
     
    stealth.pilot och chraist gillar detta.
  3. hanhest

    hanhest Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har haft samsung tidigare och gillar egentligen inte deras UI. Känner jag mig själv rätt så blir det antagligen Nova Launcher som kommer köras om det blir S9an.
    Det som jag känner mest lockar med S9an är faktiskt kameran och att filma i 960fps. Sedan att skärmen är betydligt bättre är ju även det lite av en dealbreaker.
     
  4. Agorazo

    Agorazo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Min erfarenhet av Samsung galaxy serien är att de är driftsäkra. De bara funkar. Någon jämförde galaxy serien med Volkswagen - tråkiga men driftsäkra.

    Kanske går det säga samma sak om oneplus, men det vet inte jag.
     
  5. hanhest

    hanhest Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det blev en Samsung Galaxy S9 till slut! förhoppningsvis kommer jag vara nöjd med den :)
    Tack för era åsikter!