Diskussion: Samsung Gear S3 Frontier + Gear S3 Classic

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av lanexat, 31 aug 2016.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hfm. Gear-appen på telefonen->Inställningar->Aviseringar "Visa bara när Gear bärs"?

    Dräper inte den notifikationer på telefonen?
     
  2. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Nä. Har den funktionen aktiverat på klockan redan :/
     
  3. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 136
    Mottagna gillanden:
    560

    MINA ENHETER

    Personligen så löser jag det genom att dra ned inställnings menyn och sätta på vibration när jag går ur ur hissen på jobbet.

    Tvärtom när jag lämnar för dagen...
     
    bernard gillar detta.
  4. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Med tex Tasker ska ni kunna ställa in att volymen ska vara noll när enheten är ansluten. Funderat på att sätta upp det så själv.
     
    bernard gillar detta.
  5. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Jo också haft den tanken. Men hade helst sett en inbyggd sån funktion i Samsung. Känns rätt dåligt att det inte finns.
     
  6. look2

    look2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Lite sugen på att skaffa en sådanhär, men funderar lite på vad man använder dem till....
    Man kan se tid och väder, man ser notifieringar från telefonen? Kan man tex läsa mail, sms, facebook messenger och liknande direkt i klockan?

    Kan jag chromecasta spotify ifrån den? Eller kan jag tex använda spotify remote för att styra spotify på min HTPC?
    Kan man använda sig av netflix, viaplay och liknande?
    Ni som har en, vad använder ni den till och vad saknas?
    4000 är ändå ganska mycket pengar att lägga ut....
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan se väder, mail, SMS och Facebook-notifikationer. Men du har ingen fullfjädrad Facebook- eller Gmail-app, så funktionaliteten är rätt begränsad.

    Det finns en Spotify-app men du kan bara styra uppspelningen på telefonen via den, alternativt strömma direkt till klockan via WiFi (om du har BT-lurar anslutna till klockan direkt). Ingen stöd för offlinelagring ännu.

    Netflix, Viaplay och liknande finns inte till Tizen OS/klockan. Tänker du som fjärrkontroll då eller? Skärmen är rätt liten, film/TV i 16:9-format skulle bli väldigt småttigt.

    Utöver att ha klockan för att få notifikationer använder jag den främst för att logga pulsen, sömnen, stegräkning och träningen.

    Jag kör också Samsung Pay (har USA-varianten, fungerar redan på den, men kommer snart uppdatering till EU-varianten för Sverige).
     
  8. grillen

    grillen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har upplevt en mycket högre batteriförbrukning på sistone. Laddas fullt på morgonen ca 08.00, slut på batteriet vid ca 21.00.

    Har inte gjort några ändringar över de senaste månaderna, eller lagt till nya appar.

    Använder svart bakgrund. (Har gått tillbaka till stock urtavla)
    Har Wi-Fi, BT, plats igång.
    Brukar få ut 2-3 dagar användning med dessa inställningar.

    De två appar som använder mest batteri är S Health och skärm. Ser inget konstigt med detta.

    Nu har jag precis i skrivande stund gjort en återställning, så jag kan inte ladda upp någon print screen.

    Några saker som jag har märkt under dagarna som har varit strul med.
    Spotify- Buggar ofta ur, svårt att connecta,
    När jag laddar klockan så återställs inte batterianvändningen, (visar typ 5dagar batterianvändning sedan senaste laddningen)
    När jag försöker uppdatera program där det finns en uppdatering, så startar nedladdningen, när den är nerladdad så börjar den installeras, då loopas jag bara tillbaka så jag måste uppdatera igen.

    Som sagt, nu håller jag på med en fabrikåterställning, så detta kanske löser mina problem, men det kanske finns fler användare som har liknande problem.
     
  9. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Min klocka är endast 4 dagar gammal så jag har inte mycket att jämföra med. Men känner också att batteriet inte riktigt håller det den lovar. Visst det är inte värdelöst för men klarar ju en dag. Men tex igår så fick den från 100 till 50% under dagen. Ifrån 06.00 - 23.00. Använder inte Spotify eller några speciella appar mer än stock. Igår var det bara aviseringar i princip och lite inställningars-pillande.

    Eller är batteriet inte bättre än så? Kanske är normalt men 50% förlust på 17h?
     
  10. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Oj, det var riktigt dålig batteritid. Haft min sedan release och jag klarar mig ganska exakt 4 dagar. Då pratar jag inte i den och gör inget tungt med den. Läser notiser mest och pillar inte så mycket heller. Men med 4 dagar är jag nöjd.

    Kan tillägga att jag tappar ca 15%-20% batteri under dagen, från att jag går upp tills jag lägger mig och ca 5% under natten.
     
  11. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Kom på att jag har Always on på. Men kör svart urtavla (stock). Men troligtvis det som drar va?
    Edit: kollade batteri i appen nu. Klockan ligger kvar på laddning nu och legat över natten där. Då ser det ut så här. Så på full laddning får den 2 dagar batteri ungefär. Plus att det är urtavla som drar mest. Så måste ju vara Always on som halverar batteritiden.
     

    Bifogade filer:

  12. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Jag brukar inte köra med Always-On påslaget men jag har auto-på-gesten aktiverad samt ljussstyrka på 7.
    Min klocka har hållit 4 dygn flera gånger. Då har jag autoHR aktiverat, wifi, 100% av alla notiser från mobilen, samt vib på max. Inget ljud påslaget.
    Dock är det normala minst 3 dygn och ibland 4.
     
  13. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Okej. Låter som Always on är boven för mig då. Visst, jag kan ladda den varje natt så egentligen inga problem så. Men skönt och veta vad det är som drar :)
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, 50% per dag är rimligt med Always-On aktiverat även om klockan kör AMOLED och har ett energisnålt chipp (naturligtvis lite beroende på vad för ljusintensitet du använder, vid högsta intensitet tror jag man kan köra slut på den på 24h). Kör du always on på en klocka med LCD finns det inte en chans att du har 50% kvar efter 24h, så det är fortfarande förhållandevis bra.
     
  15. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Ja precis. Ljusstyrkan är på auto. Men nästan aldrig över 5 när jag kollar.
     
    bernard gillar detta.
  16. look2

    look2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER


    Så med spotify kan jag inte styra spotify som körs på HTPC och är kopplad till stereon, tänkte då som en "fjärrkontroll"

    Netflix, viaplay tänkte jag också som fjärr, att man enkelt kan browsa fram vad man vill se och sedan skicka det till TV'n.

    Så det låter som att jag kanske skall vänta lite, då funktioner som jag tycker verkar trevligt inte finns ännu. Eller finns det andra klockor som man kan göra sådant med ?
     
  17. grillen

    grillen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Svarar mig själv.

    Jag har nu testat att starta om mobilen när jag laddar klockan, det verkar som det har löst mitt problem av batteri drain. Tror jag.
    Hittade detta när jag googlade runt lite.

    I think someone hit the nail on the head with one of the earlier posts. I think it's an Os glitch. I noticed if I restart my phone while the s3 is charging, I have around 80% at the end of the day. That is with nfc enabled, (I use samsung pay), and a background pic enabled. I did not reset yet. On bad days I would only have about 15% remaining at the end of 1 day. Always same variables. Phone always with me. Funny because I was checking everything on the s3 but never thought it could be my phone doing it. My phone auto restarts once a week during the night. I'm thinking it's a sync issue with the gear app. Try this and see. Hopefully together we can figure this out because samsung isn't going to help!
     
  18. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    Så börja dagen med en omstart av telefon kanske då? Eller krävs det en omstart redan när man börjar ladda klockan?
    Hur som, tack för tipset. Men kan aldrig få för många tips och tricks :)
     
  19. grillen

    grillen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag startade om telefonen när jag började ladda klockan i standet.
    Tog loss klockan från laddaren 07.30, fram tills nu har batteriet sjunkit med 1%!! Jag kör med allt igång (Wi-Fi, synkning mot jobb mail, gmail, Facebook, skype etc) så hittills känns allt grymt bra.

    Men jag kan inte dra för snabba slutsatser av några timmars använding, måste se hur länge batteriet faktiskt räcker innan jag kan ropa hej!
     
  20. simba08

    simba08 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2017
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag har testat SofaScore och den skickar info till klockan finnes en gratis och en betal om man vill slippa reklam.