Diskussion: Samsung Gear S3 Frontier + Gear S3 Classic

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av lanexat, 31 aug 2016.

  1. Das Zie

    Das Zie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Gillar sömnregistreringen på Gear fit 2. Men är rädd för att S3 är lite för stor att sova med.
     
    tku01 gillar detta.
  2. selstam

    selstam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Övrigt:
    Samsung Gear S3 Frontier
    Webhallen har nu klockan för förbeställning för 3990:- ... står leverans 13 oktober också ... men det får man väl ta med en nypa salt.
     
    bernard gillar detta.
  3. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Sover med min Gear S2 Classic och den är ju mindre än min icke smarta klocka...
     
  4. lanexat

    lanexat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Om jag förstått det rätt så finns det gps inbyggd i klockan, dvs den är inte beroende av e-sim för att den ska fungera? Stämmer det eller är jag beroende av antingen e-sim eller bluetooth för att gps'en ska fungera?

    Om man alltid har med sig sin telefon, finns det ngn funktion i klockan som vi missar för att vi inte får e-sim i klockan?

    Och sista frågan... Kommer frontier få stöd för e-sim även i Sverige; dvs om operatörerna i Sverige för tummen ur om, tex ett år, kommer vi då kunna använda klockan för e-sim eller är det ny klocka som gäller då?
     
  5. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Det finns GPS i klockan och du är inte beroende av bluetooth eller e-sim för att det ska fungera.

    Om du ska använda en kartfunktion på klockan med GPS:en måste dock hela kartan vara nedladdad sedan tidigare eftersom den inte kan ladda hem den själv utan uppkoppling.

    Men för exempelvis löpning behöver du ingen uppkoppling.

    På rak arm kommer jag inte på någon.

    Om jag fattat rätt är det endast en "special-version" av Frontier som får LTE och e-sim - alla Frontier har inte detta.

    Innan vi har e-sim via någon operatör kommer denna special-version antagligen inte finnas till försäljning i Sverige.

    Den kommer dessutom (givetvis) vara dyrare än standard-versionen.
     
    lanexat gillar detta.
  6. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 164
    Mottagna gillanden:
    630
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Det vi missar utan esim är hela idén med klockan. Dvs att man kan lämna telefonen hemma och ändå ha tillgång till allt på armen. Nu är man beroende av att vara på samma Wifi eller inom Bluetooth-avstånd för att få notiser, meddelanden, mail, samtal osv visade på klockan. Hade vi haft esim hade vi kunnat gå till gymmet eller ut i löparspåret och då kommer allt du får på mobilen som ligger hemma, länkas ut via internet till klockan.
    Nu får man istället släpa med mobilen överallt.
     
    bernard gillar detta.
  7. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Ja, jag håller med och tycker att det skulle vara trevligt med LTE-versionen om någon operatör fixade det i Sverige.

    Jag kommer (antagligen) skaffa denna klocka och bla använda den som löparklocka där tanken är att använda enbart klockan utan kopplad telefon.

    Men det är just Spotify och offline-lyssning som lockar mig - även om det skulle vara trevligt att vara ständigt uppkopplad så litar jag inte riktigt på att det skulle fungera med streaming i skogarna där jag springer - och musik som "hackar" är det värsta jag vet.

    Det borde fungera med GPS, pulsmätning och Spotify offline på löprundan utan att vara uppkopplad alls :) (sedan synkas löprundan när man kommer hem igen)

    Det jag oroar mig över är appen S-Health - det är den enda som fungerar med GPS och pulsmätning i klockan och jag misstänker att det inte kommer att dyka upp några andra appar som kan utnyttja dessa sensorer.

    (inga löpar-appar fanns med vid presentationen av S3)

    Till exempelvis Samsung Gear S finns appar som Endomondo och Runtastic - men de utnyttjar inte GPS:en i klockan utan man måste ha en kopplad telefon (vilket förstör hela syftet) - antagligen "får" inte dessa appar utnyttja GPS:en i klockan (?) utan Samsung och "ensamrätt" ?

    S-Health är OK som löparapp och man kan (numera) synka med Runkeeper och Strava - men jag har aldrig fått det att fungera med Gear S - löprundorna synkas aldrig trots att inställningarna är rätt och även om man exporterar löprundorna med gpx-filer manuellt, så följer inte informationen om puls med till Runkeeper eller Strava - dåligt.
     
    bernard gillar detta.
  8. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Mina manuellt startade aktiviteter i S2 Classic loggas med automatik med RunKeeper men de automatiska typ när klockan känner av att man rört på sig de loggas inte i RunKeeper
     
  9. lanexat

    lanexat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Vilken tycker ni är snyggast? Lutar åt silver för mig... :)
     
  10. Das Zie

    Das Zie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Frontier, den grå, kommer jag att inskaffa. Om man inte hinner lessna innan Samsung får ut sina produkter på den svenska marknaden.
     
    bernard gillar detta.
  11. lanexat

    lanexat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Ja, och det är fan inte helt omöjligt. [emoji106]
     
    Das Zie och bernard gillar detta.
  12. DragonIVE

    DragonIVE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2013
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Någon som hört när den kommer?

    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
     
  13. Das Zie

    Das Zie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Inget annat datum än 4:e november. Försökte få tag på Samsungs kundtjänst idag utan framgång. Börjar bli lite segt att vänta på både gear s3 frontier och Note 7. :ehm:
     
  14. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 164
    Mottagna gillanden:
    630
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Frågan är om Note 7 kommer bannas och sluta tillverkas helt.
    FBI utreder branden ombord på South West Airlines i torsdags och sen dess har ytterligare två Note 7or med nya batteriet fattat eld. Nu har även alla amerikanska mobiloperatörer gått ut och öppnat upp för återkallning av även den nya Note7an och erbjuder byte till valfri telefon (S7 Edge). Om Sverige följer efter så kommer du nog inte få någon Note7...
     
  15. Das Zie

    Das Zie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nä, verkar vara en riktig soppa det där. Men jag sitter lugnt i båten och avvaktar besked från Samsung. Släpps inte Note 7:an så blir det nog tyvärr inte någon S3 frontier heller.
     
  16. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Varför inte? Klockan fungerar ju precis lika bra med vilken annan Android mobil som helst med nyare androidversion, tidigare så var man tvungen att ha Samsung men från Gear S2 och framåt är Android enda kravet för full funktion
     
  17. Das Zie

    Das Zie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Därför att jag sitter med en iPhone. Finns ingen intressant mobil förutom den stekheta Note 7 som jag vill ha.
     
  18. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Aha, då var det ju klockrent!
     
    Das Zie gillar detta.
  19. ola1978

    ola1978 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2013
    Inlägg:
    609
    Mottagna gillanden:
    347
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iphone 15 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iphone 15 pro
    Telefon 2:
    pixel 5
    Platta:
    ipad Pro
    Någon hört någon om lanseringen? Jag förbokade en frontier på Inet, men den är ju borttagen därifrån nu! Och classic finns inte heller på prisjakt mer[emoji54]
     
  20. Das Zie

    Das Zie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Verkar bli uppskjutet. Var visst något problem med att dom började brinna...

    Nä, dåligt skämt. Men det är väl 4:e november som gäller än? Har inte hört något annat iallafall.
     
    ola1978 gillar detta.