Diskussion: Samsung Gear S3 Frontier + Gear S3 Classic

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av lanexat, 31 aug 2016.

  1. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    433
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Tack för svaret!

    Jag testade Spotify-appen på en Gear s2 för att se om jag kunde koppla till enheter i närheten såsom Sonos. Men jag hittade ingen sån möjlighet där.

    Det hade varit smidigt att kunna byta låtar eller styra systemet från handleden.
     
  2. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Fick hem nya bandet idag. [​IMG]
     
  3. puttepj

    puttepj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Nu har jag haft min S3 Frontier i snart 4 månader även om det känns mycket längre än så och jag är fortfarande helnöjd. Största nackdelen med klockan är nog att den är så komplett att jag nog aldrig kommer använda någon av mina många analoga klockor jag samlat på mig under årens lopp, jag saknar helt enkelt alla funktioner som jag nu är van att alltid ha.

    Jag är ingen motionär, förutom en frekvent besökare på gymmet, men där är klockan med även om den inte får följa med in i bastun och duschen. Jag är så gammalmodig att jag har ett tusental MP3:or på min telefon och kör random till mina blåtandslurar när jag tränar och klockans spelar-interface är lättaste sättet att byta låtar, reglera volymen eftersom telefonen ligger i en väska i närheten.

    Jag kör appen Shopping List där jag lägger in mina inköpslistor och slipper bära på telefonen i matvaruaffären. Appen är lite skakig men eftersom telefonen i övrigt är stabil så är det troligtvis appen i sig som spökar. Jag använder Samsung Health för att lägga in min dagliga vikt (LCHF sen 2 år och gått ner 32kg och gått från överviktig till normal). Gillar att får veckosammanfattningen med vikt, steg, våningar och sömn. Veckorapporten är inte avancerad men hjälper till att peppa mig.

    När jag köpte klockan fanns det funktioner som jag aldrig trodde jag skulle använda mer än som lek och test, såsom ta eller ringa telefonsamtal med klockan eller låta kreditkorten ligga kvar i fickan med Samsung pay. Så fel jag hade. Klockans telefon interface och funktion är suverän och jag använder den mycket frekvent. Samsung Pay i klockan är så smidigt och fungerar i stort överallt, med undantag för ICA. Jag har ett SEB MasterCard som fungerar klockrent på ICA, men ICA:s eget MasterCard fungerar däremot inte. Gissar att det har med identifikationen som ICA medlem, poängsystem o.s.v. men det är oerhört frustrerande att jag kan betala med SEB MasterCard på ICA, kan använda ICA:s MasterCard överallt - utom på ICA. Nu tror jag inte klockan i sig har någon skuld utan det är ICA som måste lösa sina interna tekniska problem. Första veckorna jag betalade med klockan var det lite kul när kassörer reagerade på att man betalar med klockan och det var lite kul att förklara hur det fungerade. Nu har jag dock tröttnat på uppmärksamheten som den fortfarande väcker att det är skönt när jag inte får någon kommentar.

    Jag har klockan på mig både dag och natt, och sätter den nattetid i DnD, vilket passar mig utmärkt. Alarmet fungerar ändå, vilket är topp. Jag hör dåligt och har i vaket skick hörapparater men ljudet i klockans alarm i kombo med vibration, väcker mig utan problem.

    Laddar klockan varje morgon, mer som en rutin, än att det behövs, men den blir fulladdad undertiden jag gör morgontoalett och frukosten, vilket passar mig utmärkt. Har hoppat över att ladda i upp till 3 dagar när jag varit och rest och med gesture on, men inte always on, klarar den lätt 3 dgr.

    Körde med en stållänk från Kjell & Co i början, tyckte det var snyggare men efter en månad åkte silikonarmbandet på igen och jag trivs utmärkt med det. Under året innan jag köpte min Frontier körde jag med en Sony Smartwatch 3 och en Garmin VivoActive. Ändå känns det som om detta är min första smartwatch, en gadget som är svårslagen för en lång tid framåt.
     
    chraist, Sunbringer, bpl och 6 andra gillar detta.
  4. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Kul att du med gillar klockan, den känns som den bästa jag haft även om jag saknar batteritiden från när jag hade Pebble Steel men har mer funktioner i den här.

    Jag kör med LCHF jag med, är grymt bra. Har provat alla möjliga metoder för att gå ner i vikt, från att motionera som en tok till att räkna kalorier och ta bort allt fett, finns inget som slår LCHF. Jag är även övertygad om att det är det mest hälsosamma alternativet efter att ha läst och sett massor med folks upplevelser (förutom då all forskning som mer och mer pekar på att det inte är fettet utan kolhydraterna som är den stora boven vad gäller diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar). End of rant :)
     
    bernard gillar detta.
  5. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Mådde så jävla dåligt senast jag körde lhcf. Fy fan. Minns det som igår. Äckligt med så mycket fett. När jag tränade thaiboxning 75 x 2 per vecka och åt normalt gick jag ner 20 kg på 3 månader. Jag var inte ens ute och promenerade mellan träningarna, för jag hade så ont. Men jävla vad effektivt. Hade jag fortsatt hade jag vant mig såklart. Men det är lite äckligt på alla fightingklubbar. Pallade inte det.

    Övertygad om att kroppen behöver kolhydrater. Inte så mycket, men mer än vad lhcf säger. Finns ju forskning som visar att vi är anpassade för att äta kolhydrater. Normsl mängd och nyttiga sådana. I kombinstion med träning såklart. Självklart är all form av kolhydrat värdelöst om man sitter stilla hela dagarna. Det omvandlas ju till fett då. Rör man på sig blir det muskler. Och muskler förbränner kalorier. ;)

    Nu blev det off topic. Jag är också grymt nöjd med min klocka efter en vecka. Enda problemet är att jag inte hittar något helt perfekt watch face. [emoji23]
     
    milky81 gillar detta.
  6. puttepj

    puttepj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    He he. Var inte meningen att göra en bantningstråd av denna. Men att logga den dagliga vikten i Samsung healt, när jag nu nått mitt viktmål och varken vill gå upp eller ner, hjälper mig med disciplinen. Åker en del motorcyckel och då och då får jag en klapp på axeln av en push notice som berömmer mig för cykelturen, men jag tackar och tar emot berömmet.
     
    milky81 och bernard gillar detta.
  7. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Hehe ja det passar inte för alla. För min del är det mer att jag inte behöver tänka på fettet snarare än att försöka maximera fettintaget :) Sen behöver man ju inte dra ner kolhydraterna helt, för många räcker det att minska på mängden. Beror på hur du och din kropp fungerar. Blev visst lite mer OT igen :D
     
    difference och BasRutten gillar detta.
  8. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    milky81 och bernard gillar detta.
  9. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har ni problem med att ert armband börjar lukta? Brukar svettas i klockan så är nog inte så konstigt.
    Hur rengör ni den isf?

    Har ni tips på andra band?
     
  10. Loomastic

    Loomastic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

  11. bpl

    bpl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Vatten och tvål? Klockan är ju vattentät så det är bara tvätta på [emoji6]
     
  12. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Har du läder eller gummi? Gummi brukar va värst. Andas ju inget. Men bara att tvätta!
     
  13. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Har precis köpt mig en Gear s3 classic och tänkte höra med er om ni använder skärmskydd till era klockor? Vore tråkigt att få en repa på nya klockan.

    Om ni använder det vart har ni isf köpt det? Har alltid använd glasskydd till mina telefoner men det känns som att ett glasskydd kanske blir för tjockt för klockan.

    Är det några andra tillbehör man skall kolla på?

    Och sist men inte minst. Vilka appar rekommenderar ni till klockan?
     
  14. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 042
    Mottagna gillanden:
    1 340
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Jag har haft min i 5 månader och har inga repor i glaset. Har klockan på mig dygnet runt utom när den laddas dagtid var 3e / 4e dag. Däremot har själva ringen runt klockan fått sig någon enstaka liten repa. Hade förut en LG G watch R i ett par år och även den hade repor i ringen men inte i själva glaset. Tror inte man behöver något skydd för glaset om man inte är oförsiktig eller klumpig av sig. Möjligtvis om man har något jobb där man riskerar att skada klockan.

    Vad gäller tillbehör så har jag har köpt en extra laddare från Kina som jag har liggandes på jobbet. Har också köpt ett svart metallarmband (har FRontier) och ett par silikonarmband. Detta är ju mer av en smaksak vad man gillar, det är smidigt att byta armband om man köper såna med "quickrelease". Kör oftast bara med silikonarmband.

    Har inte lagt in några appar alls knappt, använder de som följt med klockan så som Samsung Pay, S HEalth, kontrollerar spotify med Samsungs egna kontroller osv. Lagt in några urtavlor bara.
     
  15. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Tackar! Väldiggt snygga!

    Haha är den? Till vissgrad antar jag? Kan inte direkt simma med den eller?

    Har förnärvarande läder!


    Såg också att kjell&company hade. Hur många mm ska man köpa?
     
  16. bpl

    bpl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Det går nog att simma med den då den är vattentät ner till 1,5 m i 30 minuter.

    22 mm band ska du köpa.
     
  17. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Tack för ditt svar. Nu återstår det bara att få till offlinelistor på Spotify i klockan. Blir inte klok på hur man gör.
     
  18. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Är det någon som kan hjälpa mig med att få spotify att spelas via klockan? Får inte till spåotify offline via klockan men kan inte heller spela upp låtar via klockan när den är kopplad till telefonen.
     
  19. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Spotifyappen funkar klockrent för mig. Spelar upp allt när den är kopplad till telefonen. Och offlinelistorna när klockan är själv.

    Googla det. Är jätteenkelt.
     
  20. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Har googlat på allt jag kan tänka mig men får bara upp att "!nu finns spotify för gear s3" och inte hur man faktiskt gör för att få det att fungera