Samsungs underliga erbjudande

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Hotlips, 20 aug 2010.

  1. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    För några veckor sedan såg jag ett inlägg här på forumet att Samsung eventuellt skulle erbjuda ägare av Galaxy I7500 möjligheten att byta ut sin telefon mot en Galaxy S (I9000) mot en vid tillfället ej fastlagd kostnad.

    Då jag köpt min I7500 för mindre än 6 månader sedan över disk på Elgiganten och uppgivit alla mina kontaktuppgifter så förutsatte jag att Samsung skulle kontakta mig eller i varje fall skriva på sin hemsida när detta erbjudande började gälla.

    Döm av min förvåning när jag i början på augusti, mest på skoj, kontaktar Samsungs Support för att höra när erbjudandet ska komma då Galaxy S nu har sålts i butik ett tag och kvinnan i andra ändan talar om att erbjudandet upphörde i juli.

    Det spelade ingen som helst roll att jag ifrågasatte vart jag som I7500 ägare skulle ha fått information om att erbjudandet nu börjat (och därtill slutat) gälla. På frågan om själva idén med ett kunderbjudande inte var att det fakto ERBJUDA någon (kunden) någonting fick jag inte ens något svar.

    Det enda kvinnan på Samsung kunde tala om var att de faktiskt haft ett erbjudande, som dock (detta listade jag ut själv) bara missnöjda I7500 ägare som kontaktat Samsungs support hade fått ta del av.

    Det spelade ingen roll hur jag argumenterade eller menade att det bara var början på augusti, erbjudandet hade upphört. Så det som återstår för mig är att från och med nu ringa upp supporten varje dag tills min Galaxy I7500 självdör och fråga om de har några erbjudanden.
     
  2. Teji

    Teji Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Köp inte skit från Samsung. Det ska jag aldrig göra (igen) i alla fall.
     
  3. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Ett sådant inlägg är värd en varning.

    Utan en god förklaring är du bara väldigt barnslig
     
  4. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    För att dem spottar ut produkter som dem skiter i att underhålla, te.x inte skapa stöd för windows 7 i programvaror, inte uppdatera en knappt 1 år gammal telefon.. osv osv, dem ska hålla sig till att tillverka TV och stanna där.. köper heller ingen samsung igen efter detta, hur tilltalande galaxy s nu är för mig, vågar inte lägga så mycket pengar på en lur från samsung.
     
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    såja, en åsikt är välkommen :P
     
  6. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag förstår dig, men samtidigt så är det precis som du skriver: endast de MISSNÖJDA kunderna fick erbjudandet - de som ringde in till supporten o klagade, skickade epost till Samsung ledningen, osv (jag var en av dem, och är nöjd med min nya SGS).

    Synd att du kom försent för att få erbjdandet, men håll ögonen öppna för Drakaz och GAOSP - där jobbas det för fullt att få en fungerande FroYo ROM till i7500


     
    Last edited: 21 aug 2010
  7. Hotlips

    Hotlips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jo då Asimov det tog inte många timmar efter att jag pratat med Samsung förrän telefonen körde senaste Galaxo. Det är rent ut sagt pinsamt att ett så stort företag som Samsung har mage att tillverka en telefon som ett halvår efter nyköp i butik inte längre stöds av operativsystemstillverkaren Google, se t.ex. senaste Google Maps som inte går att installera på 1.5.
    Att det ska behövas folk som Drakaz som spenderar månader av sin fritid för att åstadkomma och erbjuda det Samsung kunde ha gjort på mindre än en vecka.

    Även om telefonen i och med Galaxo slapp hamna i sopporna så är jag fortfarande lika missnöjd med Samsung och kommer aldrig köpa en pryl av dem igen oavsett om det handlar om mobiltelefoner eller tv-apparater. Företag med så dålig kundvård ska bara bort från butikerna.