Samtal hänger sig (Ingen tjänst)

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av SamQuick, 28 apr 2012.

  1. SamQuick

    SamQuick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag börjar bli otroligt less.

    Lämnade för en tid sen in min Optimus 3D då den var stendöd - dom konstaterade att det var fel på någon del i den (hade något med laddningen att göra) och bytte ut den.

    Fick tillbaks telefonen och den startade som den skulle - men dagen efter började problemen igen. Jag pratade i telefon och helt plötsligt så hänger samtalet sig. Ni kan tänka er att personen jag pratade var mitt i en mening i stil med "Vad gör du?" och så blev det "Vad gör duuuuuuuuuuuu" tillsammans med ett otroligt störande ljud (brus och pip) Sen dog samtalet och telefonen fungerar lite halvkasst (seg)

    När jag då rebootar telefonen så behöver jag för det första aldrig skriva in min pin, det hoppar den bara förbi. Sen är det kryss där mottagningen ska visas och det står "Ingen tjänst"

    Startade om telefonen några gånger och till sist så fungerade den igen. Det lustiga är att när jag är hos min flickvän (som bor i en stad) så fungerar den utan problem, men när jag är hemma hos mig (i skogen) så strular det. Men varken min syster eller min mamma (eller någon annan jag frågat) upplever att det strular här ute i skogen..

    Så vad i hela fridens namn är det som inte fungerar?

    /Sam