Sandisk connect usb minne

Diskussion i 'Android TV' startad av Frollsson, 26 dec 2017.

  1. Frollsson

    Frollsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2017
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    10
    Tjena

    Behöver hjälp med hur jag smidigast löser mitt lagringsproblem, tacksam för all input.

    Idag laddar jag ned filmer på en laptop, jag lägger över filmerna på usb minne och kopplar in i tv:n vilket funkar utmärkt. Problemet är att jag får springa och flytta usb minnet mellan dator och tv varje gång vilket är klyddigt.
    Tänkte därför om jag kopplar in ett sandisk connect usb minne i tv:n så borde jag kunna flytta filer från datorn till det via wifi? Nån som har erfarenhet av sandisk connect och om det fungerar som jag tänkt?
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Jag var själv på väg att skaffa en Sandsik connect för att använda för att kunna visa saker snabbt på en skärm utan dator, och för att ha till ungarna i husvagnen, men avskräcktes av recensioner som talar om dålig batteritid och hackande videouppspelning.
    Men, eftersom du verkar ska använda den hemma så varför inte skaffa en Chromecast?
     
  3. Frollsson

    Frollsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2017
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    10
    Tack för var

    Har Chromecast men ingen dator som är igång hela tiden eller router som stöder usb delning. Det enda jag egentligen vill använda connecten till är att flytta filer från laptop till sandisk connect som ska sitta i tv:n.
     
  4. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Köp en billig Android Box. Om utrymmet inte räcker till, köp till USB minne eller extern HDD och koppla in i boxen.