se film i light-en

Diskussion i 'ZTE' startad av jasså, 9 jun 2012.

  1. jasså

    jasså Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    har 2.2 i plattan, tänkte börja använda den för lite film, lyckas dåligt. behövs nåt speciellt program/plugg? finns begränsningar i storlek/format osv?
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag brukar koda om filmerna innan jag lägger ner dem på plattan. Googla efter "htc touch hd video converter v1.21". Den fungerar utmärkt att koda om filmerna med.
     
  3. aster

    aster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Moboplayer och rockplayer är de två spelarna jag har på min light och båda funkar bra
    Dock är det 2.3 på min.
     
  4. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Använd MX video player. Då behöver du inte koda om de flesta filmerna, den spelar upp de flesta formaten.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det är inte bara fråga om att hitta en spelare som klarar att spela upp de flesta formaten. Min erfarenhet är att CPU:n i plattan är så klen att den inte riktigt orkar med att skala om t.ex. avi-filer "on the fly" utan det brukar bli problem med lagg om man försöker spela dessa filer direkt.

    Genom att koda om dem till samma upplösning som plattans skärm har så går det åt betydligt mindre CPU-kraft för att slänga upp dem på skärmen och då flyter alla filmer bra.
     
  6. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Jag kör kodar om med Handbrake och spelar upp i mVideoPlayer...

    Anledningen till att jag kör Handbrake är mest för att det är ett program jag också använder till annan typ av konvertering (allergisk mot ett program - ett syfte = hårddisk full med smått skräp) men också för att jag mer eller mindre lämnat Windows bakom mig sedan över ett år...

    Vill du kan jag lägga upp min konverteringsprofil för Handbrake, men om du bara är ute efter en snabb lösning är programmet svenix länkar till i sin första post bästa alternativet.
     
  7. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Mx player funkar skitbra med min platta och 480p divx material ;)

    //Felix
     
  8. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Inte så konstigt om du kör 867MHz (24/7?) som det står i din signatur... men det är inte särskilt många av oss som kommer upp i de farterna. ;)

    Har inte testat så mycket grejjor på sistone med de "hårdaste" överklockningar jag kan nå (tror jag nådde strax över 800 när jag höll på och lekte med detta på den gamla goda tiden) då jag just nu prioriterar batteritid, men vill minnas att MX player inte var alltför upphetsande på min platta i mer "normala" farter...

    Föredrar att koda om och köra nåt mer "native" istället - tar trots allt inte så lång tid att koda om till plattan - blir lätt ett par säsonger av nån tv-serie över natten (och lite till om jag vill).

    604MHz och omkodat, normal batteritid eller 800+ MHz och mjukvarucodec, kortare batteritid?
    - För mig blir valet enkelt.
     
    Last edited: 14 jun 2012