Semi-brickad htc 10

Diskussion i 'HTC 10 - Allmänt' startad av Lolle9999, 15 apr 2017.

  1. Lolle9999

    Lolle9999 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan, jag har försökt hitta hjälp på olika sidor och hoppas att jag är på rätt tråd då jag är ny på denna sida.
    Jag har nyligen testat att roota min sprillans nya htc 10 och allt gick som det skulle fram tills att jag skulle försöka använda boomsound i appar så som soundcloud (vilket har fungerat galant tidigare innan rootningen) men det fungerar ej som det skulle så jag försökte att av-roota mobilen men jag tror att två olika uppdateringar krockade lite och nu är mobilen i konstant boot loop.
    Jag kan fortfarande nå bootloader samt download mode men inte recovery mode längre.
    Jag har suttit i många timmar nu och jag anser att jag själv kan göra mer eller göra saken bättre.
    Med allt detta undrar jag om man kan skicka in luren till någon person eller plats där folk fixar dessa situationer.
    Jag vet att jag har blivit av med min garanti då rootningen gör det samt att om jag kan få den lagad så lär det kosta men det är jag beredd på.
    Jag har kontaktat digitalboxen då jag vet att de sköter olika sorters reparationer samt har jag flashat äldre hårdvara hos dem men de gör ej rootningar på htc modeller.
    Finns det någon annan som jag kan kontakta gällande detta?
    mvh joel.
     
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Svårt sånt här för tekniskt sett så kan vad som helst vara fel. Men eftersom du kommer åt bootloader och download mode så måste det sökert gå att återställa.
    Är själv inte så high på HTC då jag inte ägt en sådan på länge...
     
  3. Lolle9999

    Lolle9999 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Det var ju synd, men vet du själv någon plats/person som jag kan kontakta?
     
  4. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ