Sikkerhetsoppdateringer

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av stigvi, 11 okt 2017.

  1. stigvi

    stigvi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2017
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hei

    Jeg er ny bruker her. Skaffet meg S8+ i sommer og kommer fra Microsoft Windows 10 Mobile (Lumia 950XL). Driver litt med utvikling, men har ikke laget noe for Android ennå. Men har en Ulefone Mix i bestilling og planlegger å bruke den til testing og utvikling.

    Men spørsmålet mitt: Har Samsung sluttet med sikkerhetsoppdateringer til S8+. Min siste oppdatering er fra August. Men ser på sammobile.com at Samsung har sluppet blandt annet fix for bluetooth i mange forskjellige modeller. Men ingenting for min nordiske S8+
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är inte bra när tillverkarna har regionspecifik mjukvara för små regioner som Norden. Vi hamnar ofta på efterkälken eftersom operatörerna skall testa mjukvaran i sina nät innan den godkänns och kan skickas ut.

    Telefonen kommer att uppdateras, men det tar oförsvarligt lång tid. Begriper inte heller varför det skall behöva ta så lång tid när det handlar om ett allvarligt säkerhetshot.

    De senaste firmware jag testat klicka på här ser ut att ha augusti månads patch fortfarande: https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s8/SM-G955F/

    Google själva har patchat Blueborne i september månads säkerhetspatch, så alla telefoner som kör den är säkra. En del tillverkare har valt att patcha Blueborne utan att uppdatera till september dock.
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Min S8+ är sårbar för Blueborne och har fortfarande augustis säkerhetsnivå. Detta börjar irritera mig så mycket att jag överväger att sälja den och skaffa en Pixel 2 XL istället.