Sitter inte chassiet som det ska?

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av MightyMike, 25 nov 2015.

  1. MightyMike

    MightyMike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Hej,

    Ibland hör jag ett svagt knäppande ljud då jag tar i telefonens övre del, från strömknappen och uppåt.

    Kan framkalla ljudet om jag håller telefonen mellan tummen och pekfingret strax ovanför strömknappen.

    Jag ser inget visuellt fel då jag tittar på den men ja misstänker att limningen släppt någonstans. Någon fler som har detta problem?

    Känns som att det vore dumt att inte reklamera telefonen för det lär ju bli värre med tiden, eller vad tror ni?

    (Telefonen är silver 32GB, köpt hos Halebop och jag fick den i fredags 20:e och upptäckte felet nu i måndags)
     
  2. maijer

    maijer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2015
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    32
    Bara att reklamera, du kommer att störa dig på det nu när du har märkt det.
    Har själv inget problem med min, köpte den på NetOnNet iofs.
     
  3. MightyMike

    MightyMike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Har nu tagit bort min vinyl från Slickwraps och undersökte det hela lite närmre och det är snarare så att man kan framkalla ljudet på en ganska stor del av baksidan (från övre kanten på "U" upp till kameravisiret) samt då man klämmer på sidorna.

    Känns sannolikt att misstänk att det är aluminiumbakstycket som inte sitter kloss i kloss med övre halvan av telefonen och det kan jag leva med. Trodde först det var skärmen som inte satt helt hundra och det hade varit oacceptabelt...