Ska skicka in till Expansys, behöver er hjälp

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av Joko, 7 feb 2011.

  1. Joko

    Joko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej kära ni :)

    Jag ska en gång för alla lämna in min trevliga Milestone till Expansys pga att tg-bordet är bubbligt (sjukt låg kvalitétskänsla) plus att jag har samma problem med mikrofonen som många andra av er haft.

    Jag undrar:

    Vad ska jag göra med mina appar (kanske främst betalapparna)? Kommer dessa försvinna så att jag måste köpa dem igen?

    Går det att ladda ner saker och ting till SD-kortet? Hur?

    Är det något annat jag ska tänka på?

    All hjälp uppskattas, ni får gärna delge era erfarenheter med reklammation av Milestone också (hoppas de är positiva ;)


    MVH Jocke, Malmö
     
  2. Paitor

    Paitor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Alla köpta appar e vad jag vet kopplat till ditt google konto så ska inte vara några problem. Om du inte orkar krångla så rekomenderar jag MyBackup Pro så kan du göra en full backup på dina program samt data (rootad telefon). Men om du ändå har en rootad telefon så kan du ju ändå göra en full nandroid backup.
     
    Joko gillar detta.
  3. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Kan delge att jag skickade min till Tyskland den 4:e januari, och först den 19:e skickades den från återförsäljaren till reparatör, och där är den än.

    Betalappar är kopplade till googlekontot så att när man byter telefon så har man fortfarande betalat för apparna.

    Om jag var du hade jag sparat alla sms med sms backup & restore, och alla appar (för att slippa söka efter dem manuellt) med titanium backup. Och låtit telefonen synka så att kontakter och kalender är sparat på googlekontot. Sparat sånt som eventuellt sparats på internt minne (kanske kamerabilder osv) på sd-kortet. Tagit ur sd-kortet. Köpt en ny android att ha medan motorolan är borta :)
     
    Joko gillar detta.
  4. Joko

    Joko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen! Ögonstenen är nu skickad, kosta 180kr REK till Frankrike. Hoppas den kommer hem inom rimlig tid.
     
  5. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Min kom i måndags, efter ca 40 dagar :)
     
  6. Joko

    Joko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    ofasen, 40 dagar låter mycket :( de har sagt 3 veckor till mig... Men du skicka din via Tyskland eller hur var det? min går via Expansys. Vilka fel var det på din lur om man får fråga?
     
  7. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Japp, Tyskland & handyattacke. Men det som var tid var för paketet att komma fram till handyattacke, verkade det som. Felen var att 3,5mm-uttaget glappade extremt mycket och att batteriet var helt kocko & visade snabbt tomt när telefonen var på, men om man stängde av den & kopplade in laddaren kunde den omedelbart stå på 50-70 %. Även med utbytt batteri. Det hade jag kanske kunnat lösa genom någon av de lite mer invecklade varianterna av battery stats wipear iofs.