Problem: Skadat batteri?

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av mena, 19 feb 2016.

  1. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Någon som har koll på hur lång tid det tar för er att ladda batteriet med original laddaren?

    Jag har för mig att jag testade från 5% till 100% när telefonen var ny och det tog ca 1h45min.

    Senaste veckan har jag märkt en markant försämring vad det gäller laddningtiden. Stoppade in laddaren på 40% idag och satte timer och vid fullt battier låg laddtiden på 2h14min. 60% på den långa tiden är verkligen dåligt.

    Jag är nog rätt säker på att batteriet tog skada i januari när det var som kallast ute runt -20% fler dagar i sträck och jag var ute på lång promenad med hundarna. Flera gånger hade jag över 50% batteri men telefonen dog av kylan när jag väl använde den.
    Så jag misstänker starkt att det är ifrån denna tid batteriet blivit skadat.

    Annars har jag följt senare rekommendationerna om att alltid ladda telefonen från 40-60% och ladda ofta istället för sällan.

    Min tidigare LG G2 hade samma fenomen då jag kylsprayade(behöver inte dumförklara mig tack) batteriet för att det påstos gå lättare att få bort batteriet intakt från telefonskalet. Efter den kylchocken så började batteriet efter veckors av användande bli påtaglkigt sämre.

    Är det någon som känner igen samma fenomen?
     
  2. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan vara en dålig sladd också.. Upplevt liknande med flera sladdar men byte till en ny löste problemet då.

    /Simon
     
  3. thehero

    thehero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    924
    Mottagna gillanden:
    657
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    1 tim 45 min för 95% låter som ett genomsnittligt värde från originalladdaren.
    När jag sålde min mobil efter 1,5 år så hade inte laddtiden förändrats.