Problem: Skärmen konstig vid upplåsning ibland

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av rioj, 8 feb 2016.

  1. rioj

    rioj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft min z5 compact sen slutet av december och den har fungerat perfekt fram tills för några dagar sen.

    När jag trycker på power-knappen i viloläget och skärmen tänds så händer det ibland att skärmen blir jättekonstig med ränder och "utdragen".
    Då får man vänta ett tag och då fungerar det igen.
    Se bifogade filer.

    Har gjort en fabriksåterställning men det kommer tillbaka ändå. Skulle gissa att det händer ungefär 3 av 10 gånger.

    Är det någon mer som har varit med som samma fel?
     

    Bifogade filer:

  2. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Har samma fel på min gamla Lumia. Misstänker fuktproblem där. Har du haft din fuktigt utan att stänga luckan?
     
  3. rioj

    rioj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte den har varit i så speciellt fuktiga miljöer. Mest varit inomhus, men när jag varit ute så har den legat i fickan och den lucka som finns har varit stängd.
    Det måste den väl klara när den är ip68-klassad? Den har ju inte legat under vatten direkt, inte ens fått regndroppar på sig.
    Får åka och lämna in den på Netonnet där jag köpte den så får vi se vad de säger.
     
  4. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Ja gör så för den ska ju klara att badas med så länge luckan är stängd :)
     
  5. FTWTysken

    FTWTysken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har detta fått en lösning? Min sambos z5c har samma bekymmer nämligen. Hon fick hem den för någon vecka sedan och den har har betett sig så här från och till från dag två så jag tror ju inte det är fukt - om den inte var fuktskadad från fabrik...
     
  6. saeys

    saeys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För ca två månader sedan dök samma problem upp för min z5c. Om jag hade ljusstyrkan på ca 80% eller mindre så dök det upp ett slags grönt flimmer ovanpå den vanliga skärmen (som syntes under flimret), det rörde sig liksom snabbt horisontellt och utgick ifrån kanterna. Det försvann när jag ökade ljusstyrkan till 100% (och sen drog ner det igen). Några enstaka gånger blev skärmen precis som på bilderna som rioj bifogar, då gick det inte att avstyra med ljusstyrkan eftersom det inte gick att styra någonting (bara hard reset). I början kändes det som om det hade att göra med hur mycket batteri det var kvar. Det kändes också som att felet hörde ihop med det där gröna flimret.

    Jag var på väg att lämna in för garantirep, men så kom senaste uppdateringen och skärmen fungerar precis som den ska igen. :-) Peppar peppar...
     
    Englund81 gillar detta.