Skärmskydd Bra/Dåliga

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av Henrik.p, 11 mar 2018.

  1. Henrik.p

    Henrik.p Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2013
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur har ni upplevt skärmskyddet och någon bild på problem eller liknande.


    Så kan vi alla sluta kasta pengar i skön på skärmskydd som inte funkar, spricker, eller döljer delar av skärmen.
     
  2. wrnrsn

    wrnrsn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    411

    MINA ENHETER

    I min mening är skärmskydd på en välvd skärm en dålig kombo.
    Ändå envisas jag med att vara duktig och sätta på skydd de första dagarna för att sen få vredesutbrott på den dåliga passformen och slita bort det.
    Har ett zagg invisible shield på nu. Täcker inte ända ut på sidorna.
     
    jsmalios, Rosén78, andreasdid73 och 1 annan gillar detta.
  3. Henrik.p

    Henrik.p Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2013
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Rekommenderar ej.
    Länge sedan jag hängde här, dags att testa ladda upp lite bilder på "zagg invisibleshield glass curve screen elite" till s9+.


    Pros:
    Lätt att installera.

    Cons:
    Täcker delar av skärmen.
    Gör skärmen suddig.

    Sum:
    Om man har tröttnat på "The Edge" är denna perfekt.
    Med dess svarta kanter eliminerar detta skärmskydd allt som heter curve.
    Ser du för bra? Låt mig smeta lite silicone-lim över skärmen...
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 11 mar 2018
  4. DataJenny

    DataJenny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2013
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 PRO Max
    Skärmen suddig? Det tyckte inte jag.
     
    jsmalios gillar detta.
  5. Henrik.p

    Henrik.p Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2013
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har som en "hinna" av kornighet(orange peel) mellan skärm och glas, kan vara ett måndags-ex som jag fick.
    Ser lite ut som man kladdat ner mobilen och aldrig torkat bort fingerfettet.
     
    Last edited: 11 mar 2018
  6. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Jag har whitestone dome och det är hur bra som helst, märker inte av det. Baserat på vad jag läst på nätet så är whitestone dome bäst när det gäller kurvade skärmar.

    1. de har inga utritade kanter på skyddet så de försöker inte sälja problem i kanten, som de flesta andra försöker
    2. Det är helt klart, inget grumligt eller suddigt.
    3. Överlägsen passform med limmet iom att det flyter ut och anpassar sig efter skärmen.
    4. Passar med de flesta skäl. Officiellt stödjer de alla Samsungskal. Själv har jag Samsung protective case :-)
     
    Hille's, patts, EricG och 2 andra gillar detta.
  7. alna6431

    alna6431 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2013
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Har beställt Whitestone dome, bör komma inom några dagar. Har inte vågat använda mobilen . Var det svårt att få på skyddet, kollade på nätet och det ser ut att vara många steg
     
  8. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Kolla på ett par videos. Läs igenom alla steg på pappersguiden som följer med. Därefter sätter du igång, då ska det inte vara speciellt svårt.

    Jag satt mig i badrummet på en plan yta, satt på varmvattnet ett par minuter i duschen så att dammet skulle falla till golvet. Sen satte jag igång.

    Däremot missade jag att använda dust stickers för att se till att få bort dammet efter jag torka med microfiberduken... Slutade med att jag fick 1 dammkorn som syns under skyddet, dock är det väldigt diskret och syns bara om det är ljus bild utan några detaljer.

    Kortfattat, läs igenom instruktionerna en gång innan, se till att vara i ett dammfritt rum (som jag beskrev ovan), var på en helt plan yta så att limmet inte rinner av och sist men inte minst, ta det lugnt när du gör det, ha inte bråttom :)
     
    Hille's, EricG och alna6431 gillar detta.
  9. Winterman

    Winterman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    var intresserad av whitestone men sen såg jag att dem har någo onödigt "blue filter" som ska sänka det blåe med 20% så tappade helt intresse
     
  10. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Absolut inget jag märker av. Jämförde samma vita bild sida vid sida på min och min sambos, såg faktiskt ingen skillnad :-)
     
  11. agne

    agne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kör Samsung Galaxy S9+ Protective Standing Cover med ett Copter Exoglass Curved Frame och det funkar inte alls. Skalet trycker på kanterna på skärmskyddet som kör känsligheten dålig. Funderar på att ta bort skärmskyddet och köra utan eller prova med ett annat.
     
  12. DataJenny

    DataJenny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2013
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 PRO Max
    Jag har Samsung LED cover tillsammans med Zagg skärmskydd och det fungerar
     

    Bifogade filer:

    jsmalios gillar detta.
  13. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Kanske nån har skrivit ovan men ser ingen vits med kurvade displayer. Har en svag böj på min Sony XZ1 compact och jag hatar det. De glasskydd som finns fäster ej i kanterna. Inget att göra. Så länge displayerna inte görs i safirglas kommer jag oundvikligt att repa dem så jag kör vidare trots att det ser trist ut. Ursäkta lite of topic men kommentaren passar ju in på de flesta av dagens telefoner
     
  14. agne

    agne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Copter Exoglass täcker hela framsidan och går ner på sidorna. Det är troligtvis det som ställer till det eftersom skalet också täcker sidorna. Då blir det tryck på displayskyddet som då släpper. Vid tryck på skärmen går det höra klistret. Lite trist :/.
     
  15. Westinw0w

    Westinw0w Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Har testat tre olika skärmskydd varav ingen har varit bra alls, eller fäst sig bra över hela skärmen.

    Dessa tre är det jag har testat:

    4smarts 360 premium skyddskit:
    Samsung Galaxy S9+ 4smarts 360 Premium Skyddskit - Klar

    Denna lovade ett 360 skydd till din mobil, men skyddade tyvärr inte hela skärmen. Efter att jag tog av den, då jag köpt ett nytt skärmskydd, så märkte jag även att den enbart hade lim på kanterna, och inte på hela glaset.

    Copter Exoglass Curved:
    Copter Exoglass Curved Galaxy S9+

    Passformen var bra, den täckte hela skärmen, lämnade bara en liten liten glipa mellan skyddet och skalet. Däremot samma dag som jag satt på den, så hörde jag ett plastigt läte när jag använde mobilen. Dvs skärmskyddet hade lossnat i mitten av skärmen, och lämnat ett mellanrum mellan skyddet och skärmen, och därav lät det plastigt när jag använde den.

    Även detta skal, när jag tog bort den för att jag införskaffat mig ett nytt, så märkte jag att den enbart hade lim på kanterna och inte på hela glaset.

    Zagg Glass Elite:
    Zagg Glass Elite Samsung Galaxy S9 skärmskydd - Skärmskydd

    Denna köpte jag för att min flickvän tipsade mig om att dom gör riktigt bra skärmskydd, och att det funkat för henne förut. Sen så är den 100% adhesive (dvs det är lim på hela glaset, och inte bara på kanterna).

    Med Zagg's glas så var jag åtminstone smart nog att bara lägga den på skärmen, för att se hur mycket den faktiskt täcker. Tyvärr så täckte den inte hela skärmen, utan bara där touchfunktionen är, så det blir tyvärr att returnera denna.

    Så nu, istället för att spräcka enorma mängder pengar på dåliga skärmskydd som bara rånar dig på dina pengar. Så kör jag istället på ett bra flipcase skal istället, då det känns sjukt onödigt att lägga mer och mer pengar för att KANSKE få ett skärmskydd som faktiskt skyddar hela skärmen, och även sitter där som den sitter, och inte lossnar efter ett tag. Jag tror även att det är väldigt svårt att hitta ett skärmskydd till mobiler med vävda kanter, tyvärr.

    Jag har även kollat upp på hur mycket en s9+ faktiskt tål, när det gäller reptest, och även drop test. I reptestet så klarar skärmen precis lika mycket som skärmskyddet "whitestone dome" gör, dvs en 8a om jag nu minns rätt. Sen i droptest, så måste du i princip tappa den från huvudlängd för att glaset på skärmen samt där bak ska gå sönder.

    Det enda jag faktiskt var lite orolig över var självaste aluminium ramen, och fingeravtryckfunktionen som gick att repas med kniv. Bortsett från det så är skärmen väldigt tålig.

    Kan dock hända att jag för eller senare ändå kommer köpa whitestone dome, men i dagsläget så känner jag att jag faktiskt klarar mig utan, och sen så kan jag just nu inte heller lägga mer pengar på skärmskydd.

    Så om du verkligen vill köra på ett skärmskydd, kör på whitestone dome, det verkar vara den enda som i dagsläget håller vad den lovar. Annars rekommenderar jag starkt ett bra flipcase skal, då även det skyddar hela skärmen!

    Hoppas att detta långa inlägg hjälper någon iallafall! :)

    Tack och hej!
     
    agne och jsmalios gillar detta.
  16. agne

    agne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har tagit bort mitt skärmskydd. Copter Exoglass Curved Galaxy S9+ har bara en tunn klisterremsa längs med ramen och sitter inte alls bra. Det lossnade väldigt enkelt.
     
    Westinw0w gillar detta.
  17. Westinw0w

    Westinw0w Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Lite smått ironiskt att dom även slutat sälja just detta skydd på inet's hemsida!
     
  18. jsmalios

    jsmalios Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ
    Bra inlägg och bra testat!
    Själv kör jag på Zaggs Elite Curve skyddet + en Clear View Standing Cover, och som du säger så täcker inte skärmskyddet hela skärmen vilket inte är så optimalt, men kan ha att göra med att det är svårt att få på skalen annars. Men jag stör mig inte så jättemycket på det utan har båda så länge dem håller, sen byter jag nog ut till Whitedome eller inget alls o bara kör på min cover. Räcker gott o väl o skyddar från alla håll.
     
    DataJenny och Westinw0w gillar detta.
  19. royal_fool

    royal_fool Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Skydd i form av fast plast "glass" är rent sk*t är min personliga uppfattning. Testat själv ett par gånger + att jag sett hos bekanta och kollegor.. tyvärr ingen positivt. Glaset släpper på sidorna och damm börjar samlas där, glaset spricker på sidorna och det blir jättefult... NEJ!

    Skydd i form av mjuk plast t.ex. "Copter skyddsfilm" som monteras med sprayflaska och liten skrapa har enligt min uppfattning det bästa jag testat och den har jag haft på alla telefoner senaste 6-8 åren. Skärmen fungerar lika bra efteråt, ingen damm kommer under, långt livslängd.

    Det viktigaste att notera är att den INTE GER dig 100% skydd ifall du råkar tappa telefonen. På min gamla S7 Edge sprack skärmen fast jag hade både skärmskydd och originalskal från Samsung efter att jag tappat telefonen i backen. Telefonen landade med välvda skärmen mot trottoarkanten dvs den fick störst skada det finns minst skydd. Det var inte det värsta. Det värsta var att det inte gick att laga!

    Överlägset bästa skalet/skyddet jag ägt är detta:
    Haissky Flip Phone Case For Samsung S9 S8 Plu S7 edge Case Luxury Leather Wallet Cover Stands Case For Samsung Galaxy S9 Plus-in Wallet Cases from Cellphones & Telecommunications on Aliexpress.com | Alibaba Group

    Den har magnet, dock inte i form av band, i skalet vilket gör att skalet som sitter mot skärmen hålls stängd. Den är också robust vilket är till fördel ifall man råkar tappa luren.
     
  20. NoobiOne

    NoobiOne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2018
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    10
    Jag kör ett Samsung Alcantara Cover i kombination med ett whitestone dome skärmskydd vilket fungerar alldeles utmärkt.
    Glipan mellan skalet och skyddet är knappt märkbart samtidigt som skalet inte petar loss skyddet på något vis. Bara lite allmän info om någon går och överväger en liknande kombo :)
     

    Bifogade filer: