Skaffa S6 Edge, eller vänta på S7?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Albin, 3 dec 2015.

  1. Albin

    Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II
    Info:
    Primär lur efter att min Z3 dog.
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Info:
    Batteriet stendog.
    Hej!

    Jag har haft min Sony Xperia Z3 i nästan exakt ett år. Jag har Telenor "Change" och kan därför byta telefon nu i december utan att behöva betala mer på min "gamla".

    Jag bestämde mig tidigt för att byta till Samsung, och en S6 Edge är den jag varit sugen på länge. Nu när dagen äntligen kommit då jag kan få byta, så har det kommit en hel del rykten om att S7 kommer i februari.

    Ska jag vänta och skaffa en S7:a när den kommer, eller ska jag köpa S6:an nu?

    Det hade känts surt att köpa s6:an, och så kommer s7:an så snart.
     
  2. Albin

    Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II
    Info:
    Primär lur efter att min Z3 dog.
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Info:
    Batteriet stendog.
    Å andra sidan var s6:an lite väl dyr när den kom, så s7:an kanske också kostar satan när den släpps.

    Om jag väntar till februari och s7 kommer då och är svindyr, så kanske s6:an har sjunkit rejält i pris.
    Men det känns ändå inte "jag" att köpa "förra modellen". Även om jag skulle kunna köpa en ny modell och ha den ett bra tag efter att det kommit nya.
     
  3. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Tror inte S7 kommer bli ett sånt stort steg. Utseendet kommer väl också enligt tidiga rykten vara oförändrat. Dyr lär den också vara när sen släpps. Jag skulle nog satsat på en S6a, går att få tag på relativt billigt under kampanjer ffa.
     
  4. Albin

    Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note II
    Info:
    Primär lur efter att min Z3 dog.
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Info:
    Batteriet stendog.
    Mm. Det blir nog en S6 Edge. Inte helt hundra än. Det blir nästan 150 spänn mer i månaden än det jag ger nu för min Z3.
     
  5. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
    Beror på hur mkt du är villig att lägga och hur viktigt det är att ha det senaste(inget fel med att vilja det, om man lagt mkt pengar på en mobil så vill man ju att den ska vara på "topp").

    Skulle just säga att S6 och S6 Edge har väl inte sjunkt så mkt i pris och borde väl sjunka mkt mer när nästa gen släpps, men kollade just prisjakt och jäklar vad de sjunkit i pris stadigt, kan inte ha varit jättestor efterfrågan.

    Hur som helst, jag hade väntat till S7, speciellt om den har SD kort som det ryktats. Samt rykten om grymt chipset.

    http://www.gsmarena.com/samsung_rum...n_upcoming_galaxy_s7_flagships-news-15160.php
    http://www.gsmarena.com/galaxy_s7_soc_allegedly_gets_crazy_fast_benchmark_score-news-15235.php

    Men som sagt, allt är rykten. Om du vill ha en telefon nu så hade jag köpt nu. Om pengar inte spelar någon roll och du vill ha det senaste, vänta 3 månader.
     
  6. metallica1981

    metallica1981 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vänta, det är bara 1 månad tills den säpps/visas :) kommer och vara värt det