Fråga: Skapa Apple användare till barnen?

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av freephille, 18 nov 2017.

  1. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Min syster har 2 barn. Var åtminstone ena har en telefon. Dvs iPhone C som inte får uppdateringar. Hon har väll ett äger iCloud konto. Har dock aldrig frågat om saken. Sedan kan det vara bra att veta att säkerheten har varit i blåsväder när det gäller iMessage & FaceTime. Sist jag läste om saken så gällde det metadata. Ja om man inte vill att någon annan skall ta del av informationen. Men det kan vara en överkurs dock. Eller så inte. Pga att det har stått om saken bla hoss www.idg.se Dvs att ha hemlig avlyssning. Har man säkerhet med från början så kan barnen känna sig trygga. Det är ju en avvägning att inte det blir gränsen på paranoia. Själv andvender jag inte iCloud. Mest för att jag ju har Time Capsule. Tråtts att iOS inte stödet Time Capsule. Själv har jag iPhone SE som ännu får uppdateringar. Kan nämnas att jag ej har internet påslagen hela tiden, & då den är på så har jag VPN.
     
  2. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Hur gamla, äldre än iPhone 5S då? 32 bitar stödet har ju upphört att gälla.
     
  3. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Jag har ju Meddelande i High Sierra. Har dock inte använt tjänsten. Funkar den utan sim? Kan vara så att Meddelande & iMessage funkar olika.
     
  4. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Jag har inte fått det att fungera tyvärr..
     
  5. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Skall kolla upp saken då jag är i behov. Då vet jag hur det funkar. Eller så läser jag om saken hos www.apple.com