Problem: Skumma batterivärden på ny Urbane

Diskussion i 'LG' startad av DanielMalmgren, 9 sept 2015.

Taggar:
  1. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Hej.
    Fick hem min nya Urbane i måndags. I går var således första hela dagen med den. Efter att ha använt den aktivt hela dagen så blev jag på kvällen glatt överraskad när den hade 70% batteri kvar. Så jag tänkte att jag struntar väl i att lägga den på laddning och ser hur den klarar två dagar i streck utan att ladda. I morse var den stendöd. Batteriet var helt dränerat. Så den drog 30% batteri av en hel dags aktivt användande och 70% av att idla en natt (i theater mode, dvs helt släckt skärm). Så jag la den på laddning i morse. Först hävdade den att det skulle krävas 30 timmars laddning, de första fem procenten laddade den oerhört långsamt. Men så helt plötsligt är den full-laddad.

    Är detta normalt? Är det någon form av batterikalibrering som behövs eller ordnar det till sig automatiskt? Eller är det något fel på min klocka?

    /Daniel
     
  2. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    När min var ny så stod den på 100% tills den bara dog, men efter en full laddning så funkar den. Brukar kunna köra den nästan 2 dagar utan att ladda. Det drar mycket batteri i början när man leker med nya urtavlor osv ;)
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Min lgr var likadan, fick dessutom min utbytt pga fel på skärmen och den nya var likadan på första laddningen.
     
  4. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Ok. Låter ju mest som att man helt enkelt inte kan lita på batteriindikatorn förrän klockan har fått ett par dagar på sig att vänja sig vid sin existens...
     
  5. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 354
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Samma med min också första laddningen. Den bara stendog trots att de skulle vara ström i den. Sen dess har jag inte upplevt några problem.