Problem: SlimBean : byta kernel

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av eidos, 9 nov 2012.

  1. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Efter några månader med AdamG's Jellybelly rom beslöt jag mig för att pröva på SlimBean, gjorde en fullständig wipe från recovery och flashade in ny rom, gapps och några andra mods jag ville ha och gjorde en uppstart och det fungerade som planerat. Mitt problem kommer nu efter det att jag flashat in bedalus Marmite kernel: enligt process logg i CWM så är flashningen lyckad, men när jag startar om tfn så möts jag bara av en svart skärm, den är bakgrunds upplyst men inget händer under flera minuter, och hårdvaruknapparna lyser. Vad jag tvingats göra är plocka ur batteriet och flasha om rom så startar den med original kernel. Det finns två kernel versioner, en aosp och en som heter all other Roms eller liknande, jag var prövat båda men med samma resultat. Det är inte så att jag ogillar den medföljande kernelen utan mest tanken om att det inte fungerar som jag vill och det att jag vill pröva Marmite. Någon som har varit med om samma eller har en tanke kring mitt problem så skulle jag uppskatta lite hjälp