Fråga: Smart Mirroring

Diskussion i 'Samsung' startad av kroffe, 10 aug 2016.

  1. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har använt Screen Mirroring på min Galaxy S5 lur med Android 6 för att visa på TVn. Nu med nya plattan Tab S2 9.7 som också har Android 6 kan jag inte hitta den funktionen längre. Någon som vet hur man kan göra för att få den. Eller någon annan möjlighet att visa plattans skärm på TVn?
     
    Last edited: 10 aug 2016
  2. lykketone

    lykketone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2016
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus3
    Inte alla modeller som har Screen Mirroring... Jag har det på min Samsung Galaxy S3 , men på plattan (samsung galaxy Tab 3 10.1 finns den inte). Cromecast är visst vad som gäller idag...

    Och har jag fel så kommer någon snart och rättar till min utsago. ;)
     
    iterva gillar detta.
  3. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Jag äger inte en Samsung (Varken tv eller telefon/surfplatta) men gjorde en google sökning och som @lykketone@lykketone säger så verkar det vara ganska sporadiskt med vilka som har funktionen.

    Fördelen med en Chromecast gentemot Screen mirroring är att man bara skickar en länk till det innehåll man vill spela upp på tvn och då tar chromecast och sköter resten, så man frigör på så sätt telefonen/surfplattan och kan använda den till annat (läsa nyheter, skicka sms osv) medans man streamar valfritt innehåll.
     
    bernard gillar detta.
  4. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag är inte så pigg på att skaffa ytterligare en pryl för att kunna skicka signaler till TVn från plattan, när det går från telefonen. Men jag har under tiden hittat en app som heter Miracast Shortcut. Med den funkar det från plattan ungefär som med Screen Mirroring. Men ett litet aber finns det klart också. Och det är att bilden blir lite mindre på skärmen. Men det får väl duga tills något annat dyker upp.