Smart "Smartphone"!?

Diskussion i 'Allmänt' startad av geobjork, 14 jun 2017.

  1. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag har ett lite märkligt fenomen på min Huawei. Kör en app som heter ”Talking AlarmClock Pro”. Den är inställd på två påminnelser i dygnet, , kl. 8:00 och kl.22:00, 7 dagar i veckan. I båda fall går den igång fyra minuter efter, 8:04 och 22:04. Om jag ställer inn den på 7:59 och 21:59, går den igång tre minuter sent. Logiken skulle då tillsäga att en inställning på 7:56 och 21:56 skulle den meddela kl. 8:00 och 22:00, men då kommer meddelande prick på inställd tid, 7:56 och 21:56.

    Har samma uppsätt på en annan lur, dock inga konstigheter! Är det det som är definition på ”Smartphone”, att luren gör precis som den själv tycker?
     
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Kan appen ligga i någon slags lista för batterioptimering, att den tar tid på sig att starta? Låter nästan så. Kolla om du kan vitlista appen i en sån eventuell inställning/app.
     
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Ja du är helt klart inne på nåt här. I början ville den inte starta alls om skärmen var avslagen. Sen när jag fick den vitlistad funkar den som nu, med försening. Det är dock lite märkligt att den beter sig olika på olika klockslagsinställningar.
    En annan sak som underbygger det du säger här ar att om jag slår på skärmen under förseningen så går appen igång direkt.
    Jag hittar inga inställningar för detta.