Smarta appar som underlättar användningen av telefonen?

Diskussion i 'Applikationer' startad av xtreme, 21 maj 2015.

  1. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Många mobiltillverkare har ofta implementerat smarta funktioner som underlättar användningen av själva telefonen. Några exempel från Samsung är att när man har en kontakt öppen och tar telefonen mot örat ringer man upp den personen, i meddelande om man gör en swipe till vänster ringer man personen och swipe till höger skriver man sms. Annan smart funktion som OnePlus har är att när skärmen är avstängd (svart) kan man starta kameran genom att göra en cirkel och starta ficklampan genom att göra ett V på den släckta skärmen.

    Ovanstående är exempel på det jag menar med ett smarta funktioner som underlättar användningen av telefonen. Det behöver inte vara exakt det men har ni tips på appar som överlag underlättar användningen likt exemplen ovan?
     
  2. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Vet du vad du vill ha så kan du ju göra egna enkelt med Tasker :)
     
  3. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 069
    Mottagna gillanden:
    435
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Många launchers har smarta saker inbyggda såsom gester och knackningar. Exempelvis Nova Launcher eller Go Launcher. Där kan du välja vad en gest på skärmen ska göra såsom att öppna en särskild app eller ringa någon eller vad som helst.

    Utöver det finns exempelvis appen Finger som låter dig rita ett tecken på skärmen för att öppna en app eller göra något annat. Jag har till exempel ställt in så att jag knackar två gånger på skärmen för att Finger ska gå igång och sen ritar jag snabbt ett A för att ringa Anna.

    Sen finns Wave Launcher som låter dig svepa in från någon sida och få in ett gäng med appar, widgets, mappar eller genvägar var du än är i telefonen. Mycket smidigt att alltid kunna komma åt vissa saker utan att behöva gå ut ut det man håller på med. Jag kör till exempel en flytande miniräknare där som lägger sig ovanpå det jag gör, eller pocket där jag har alla lösenord och inloggningar sparade.

    AirCalc: AirCalc On-Screen miniräknare – Android-appar på Google Play
    Finger: Finger Gesture Launcher – Android-appar på Google Play
    Nova Launcher: Nova Launcher – Android-appar på Google Play
    Nova Launcher Prime: Nova Launcher Prime – Android-appar på Google Play
    Pocket: Pocket – Android-appar på Google Play
    Wave Launcher: Wave Launcher – Android-appar på Google Play
     
  4. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hört mycket om tasker men inte testat. Kan man göra likt så som OnePlus har? Dvs ex om man skriver ett M på den släkta skärmen öppnas meddelande, skriver man ex ett T öppnas telefonboken.