Fråga: Smartklocka med gps och spotify utan mobilen?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Jaxione, 3 apr 2016.

  1. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har länge varit sugen på en smartklocka men har hela tiden tänkt att sålänge den inte kan ersätta mobilen på löpturer tex så ser jag ingen mening. Jag vill alltså slippa ha med mig mobilen på löprundan. Därför söker jag en klocka som kan köra spotify utan mobilen och som har gps. Är det något på gång?

    Mvh J
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Så snart Spotify inser att användare faktiskt vill kunna synka musik till android wear appen så..Finns trådar på spotifys community så långt bak som 2014 om användare som efterfrågar detta.
    Så enda lösningen (vad jag kan tänka mig) för dig är att kolla på en kina klocka, vet att det tidigare fanns modeller som körde full version av android, då borde sideload av spotify apk kunna lösa detta.
     
  3. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Ok det är ju skitdåligt isåfall. Att dom inte kan lösa det....Sony Smartwatch 3 finns ju billigt nu men där är det ju bara gps som är löst, spotify eller podcasts funkar ju fortfarande inte.
     
  4. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Köpte en klocka på Aliexpress på kul :) X01 hette den. Lär ju va crap men kul att testa :)
     
  5. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 110
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Om musiken är avgörande - byt till, eller lägg till, Google Play Music till dina prenumerationer. Där finns stöd för att lägga över musiken till Android Wear.
     
    Jaxione och bernard gillar detta.
  6. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Tack för tipset! Då kan man alltså föra över spellistor till klockan från Google play music?
     
  7. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 110
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jepp. Det finns en inställning för att ladda över nedladdade spellistor till klockan.
    Mer info här: https://support.google.com/androidwear/answer/6102658?hl=en

    Edit: ser att guiden är lite otydlig - här kommer en snabbguide.

    För att aktivera stödet för att föra över musik till Android Wear aktiverar du följande alternativ i Play Musics inställningar:
    [​IMG]
    OBS! detta för över alla dina nedladdade spellistor till klockan, så var försiktig med mängden. :P
    Följande inforuta syns på klockan medans den för över musiken:
    [​IMG]
     
    Last edited: 4 apr 2016
    Jaxione gillar detta.
  8. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Jaxione gillar detta.
  9. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Nice! Tack för tipsen! Kommer invänta min Kina klocka och se :) Förväntar mig ingenting men spännande att se om den fungerar överhuvudtaget. Annars är det en överkomlig pengasmäll att ta :)

    Annars blir det nog en Smartwatch 3. Om det nu inte kommer något som är avsevärt bättre inom en snar framtid?
     
  10. NiclasCeder

    NiclasCeder Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur funkade Kina-klockan? Är sugen på exakt samma grej som du nämligen, och det står väl mellan en TomTom Spark eller en Sony Smartwatch 3. Då får man iaf GPS-tracking i Runkeeper, men musikproblemet kvarstår. i TomTom Spark kan man lägga in Mp3-filer direkt i klockan, vilket givetvis är lite jobbigt men jag tänker att man kanske kan ladda ner färdiga löp-mixar nånstans...
    Dela gärna med dig av dina tankar! :)
     
  11. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Både bra och dåligt. Klockan kom fram och den fungerar faktiskt. Men det är sjukt osmidigt med full android på en sån liten skärm. Men allt funkar, gps positioneringen är ju förstås inte lika bra som en dedikerad gpsklocka men helt ok ändå.