Fråga: Smartswitch kan inte synka kalenderdata med MS Outlook 2010 Professional Plus

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av drDubbelklick, 9 aug 2016.

  1. drDubbelklick

    drDubbelklick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S3 4G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S3 4G
    Hej, jag har ovanstående version av Outlook, och lyckades synka kontakter och kalenderhändelser mm. tills jag blev tvångsmatad med Windows 10 Home. Jag hade tidigare Windows 7 Home.
    Jag ändrade inloggningssätt i Windows, så att istället för att logga in med mitt hotmailkonto, så använder jag ett lokalt konto, främst på grund av att jag har så många tecken i hotmailkontots lösenord.
    Jag gjorde sedan en synkronisering. Då hamnade kalenderposterna på hotmailkontots kalender i alla fall!!!
    Jag tog sedan bort hotmailkontots kalender från datorn (på något sätt som jag tyvärr inte längre kommer ihåg, sorry), så att jag nu enbart har Outlooks kalender kvar.
    När jag nu väljer att synkronisera via SmartSwitch kommer det först upp en liten dialog från Outlook som frågar efter vilken profil som jag skall använda. Det finns bara en profil, så jag gör ingenting åt det, och klickar på OK. Sedan startar själva synkroniseringen, vilken består i att det tar en lång stunds väntetid innan det bara säger tjoff och sedan är allting klart. Till saken hör att jag har mycket få kalenderhändelser i Outlook, medan jag har resten i telefonen, och jag vill få över telefonens data till datorn (givetvis).

    Har någon av er stött på något liknande eller har någon av er något tips? Jag har varit i kontakt med Samsung, som hänvisar till Microsoft, som i sin tur hänvisar till sin betalsupport och/eller till Samsung. Här står jag mellan två stolar. Backup/Restore fungerar i alla fall.