Fråga: Smartwatch 2017

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Staal, 6 jan 2017.

  1. Staal

    Staal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2016
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    34
    Vet ni några som ska släppa smartwatches 2017 och kanske finns information etc?
    Såg att google skulle släppa men inte sett någon vettig information om specs, pris etc.

    Velar på om jag ska köpa en gear s3 eller vänta och se om det kommer något annat, tycker 4k för en klocka känns lite i överkant.
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det är bekräftat att Google kommer att släppa två smartklockor under 2017 vilka kommer att vara de första enheterna att få den uppdaterade versionen, 2.0, av Android Wear. Ryktena kallar dem för Angelfish och Swordfish.

    HTC:s samarbete med företaget Under Armour ryktas också ha en smartklocka på gång med där finns det ännu ingen bekräftelse från officiellt håll.

    Sony kommer med största sannolikhet att släppa en uppföljare till sin populära Smartwatch 3, Smartwatch 4. Det finns inte särskilt mycket information om denna och de flesta gissningar pekar på q3/q4 2017.

    Motorola 360 gen 3 och Huawei Watch 2 är också släpp det ryktas om under 2017.

    Jag tror det bästa är att avvakta Mobile World Congress (MWC) som går av stapeln 28/2-2/3 där de flesta tillverkare brukar visa upp sina nya och planerade produkter.
     
  3. Staal

    Staal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2016
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    34
    coolt trodde inte motorola eller huawei skulle släppa nåt i år men då får jag vänta tills efter MWC.
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ett tips är att köpa en utgående modell till nedsatt pris. Jag gjorde så med min 360 gen 1 och fick den således splitter ny för 1500kr utan frakt. Det är ganska stor skillnad jmf mot 4000 om man säger så.

    Gör så att du bevakar priserna på de klockor du är intresserad av efter mwc och försök snappa upp någon när den håller på att fasas ut.
     
  5. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    1490 för en Moto 360 sport hos Webhallen är också en ganska bra deal :)
     
    bernard och Marjan gillar detta.
  6. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Googlade fram lite mer info om dem två klockor som Google skulle släppa (ihop med LG), Watch Sport och Watch Style
    " While both devices will supposedly feature plastic OLED displays, the Watch Sport will come with a larger, higher resolution display of 1.38 inches and 480 x 480, versus the Watch Style’s 1.2-inch display with a resolution of 360 x 360. The Watch Sport also comes with 768MB of RAM and a 430mAh battery compared to the Watch Style’s 512MB and 240mAh cell. Both devices will have 4GB of on-board storage. LG wasn’t able to pack all of this extra tech into the Sport without a bump up in overall size, though – the Watch Sport will measure 14.2mm thick, while the Style will measure only 10.8mm.

    A few other design notes: the Watch Sport will come in Titanium and Dark Blue color options and come with an IP68 rating, while the Style, with its interchangeable straps, will come in Titanium, Silver and Rose Gold color options and have an IP67 rating.

    The LG Watch Sport is definitely the beefier of the two models

    Both devices come with Wi-Fi and Bluetooth connectivity, though the Watch Sport will support 3G and LTE data connections, as well as GPS and NFC. The Sport model will be able to make payments with Android Pay, as well. Both of these new smartwatches will be compatible with iOS, and will both come with Google Assistant on-board. In addition, the Sport and Style will have a new digital crown button that serves as another way to navigate through the Android Wear interface. Both watches have touchscreen displays, though, so the digital crown isn’t going to be the only way to navigate.

    "
     
    bernard och indika gillar detta.
  7. Staal

    Staal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2016
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    34
    Låter lovande, synd bara dom skippade NFC på den andra.
     
  8. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Asus Zenwatch 3, någon som har en åsikt om det är ett vettigt köp idag? Den ska ju få AW2.
    LG:s kommande tilltalar mig inte.

    Moto 360 Sport känns ju klart prisvärd som alternativ? Vad jag förstått det som ska den också få AW2.
     
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Zenwatch saknar dock GPS och pulsmätare, om det är något du behöver. I övrigt rätt trevlig klocka!